Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

B380-9 XWB

Medlem
Du har helt rätt, @Berglund.

Dock värt att poängtera att priserna du angett gäller Bästa Pris.
Vid bokningstillfället fanns inga resor i Bästa Pris och poängen räckte inte till för en med Bästa Tillgänglighet samt en högsta nivå på Fly Premium, vilket jag inte heller är ännu.

Jag vet att få kommer hålla med mig men jag ansåg att det kan vara värt 2 hyror med AVIS för att slippa riskera att åka ekonomi. :)

En uppgradering på flygplatsen är inte intressant heller då just de extra baspoängen är av intresse.
Dumdristigt kanske men det var dels för själva upplevelsen, dels för baspoängen.
 

Berglund

Medlem
Gott så, bara man är medveten om att man gör ett val. Hur man gör det och vad det baseras på - är betydligt mer individuellt. Två Avishyror på kampanj, till kostnaden 1400 kronor, borde ju rimligtvis ge 2 x 10 000 = 20 000 poäng, du budade 55 000, jag kanske är seg och missar något uppenbart men får inte ihop matematiken?!

Vidare diskussion hör inte hemma här och bör antingen flyttas eller avslutas för att inte "smutsa ned" tråden med diskussion. Det finns många här som har åkt betydligt mycket mer business och first än vad jag själv har gjort. Jag tycker ändå att man bör vara försiktig med att kalla ekonomiklass för
särskilt om nu detta blir din första businessresa. Det är ju trots allt så att du bokat just ekonomi och skulle hamnat där om nu inte en ganska dyr poänguppgradering hade gått igenom för din del. Med det sagt, föreslår jag ett streck i debatten och att vi lämnar det där.
 

DavveP

Medlem
Misstänker detta berörts tidigare men frågar - Om man uppgraderar på poäng ger det även högre intjänade BASpoäng om man uppgraderar till högre poänggrundande klass?
 
Misstänker detta berörts tidigare men frågar - Om man uppgraderar på poäng ger det även högre intjänade BASpoäng om man uppgraderar till högre poänggrundande klass?
Bara för att tydliggöra; om originalbiljetten är betald med pengar så ger en poänguppgradering fler baspoäng. Dock kan en awardbokning aldrig ge poäng (om den inte blir ombokad i samband med irrops...).
 

jumbooze

Medlem
Sträcka: ORD-ARN
Datum: 2018-07-16
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 30.450p
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du omuppgradering: 45dagar ca
Gick uppgradering igenom: Ja, 48,5 h innan

Bjöd lite mer än vanligt men jag jobbar på att säkra Diamond igen...
 

Taggen

Medlem
Sträcka: NCE-ARN
Datum: 2018-07-19
Från kabinklass: Go Light
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 5100 poäng
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du omuppgradering: 2 månader
Gick uppgradering igenom: Ja, 47,5 h innan
 

Travler

Medlem
Rapportera gärna i följande format
Sträcka:
ORD-ARN
Datum: 19 juli
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 12000 poäng
Bid strength: A bit low (längsta möjliga)
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Någon vecka
Gick uppgradering igenom: Ja

Vill inte vara den men tror jag har haft rätt tur med mina Plusgrade. Detta är mitt 8:e bud och alla som jag har lagt har gårt igenom, har alltid lagt längsta poäng (eller några hundra över minsta). Alla har varit på longhaul (HKG, LAX & ORD), 2 st från GO till Biz och 6st från GO till Plus, 2 av flighter uppgraderade jag även en kompis i samma bokning.
 
Toppen