Senaste nytt

Besviken på AmEx

Berglund

Medlem
Priority Pass som hör till Amex Platinum kan man numera söka direkt online, inget behov av att fylla i den tramsiga pdf blanketten. Dock krävs fortfarande kortnumret, varför man naturligtvis ingalunda först måste ha fått sitt Amexkort, oavsett om det är huvudkort eller extrakort, innan man kan effektuera Priority Pass ansökan:
Priority Pass™ Ansökan
 

lemi

Medlem
Hur är det nu man säger... slutet gott, allting gott.

Fick mitt Platinum-kort idag. YES :p !
Lyckades även registrera Priority Pass med hjälp av deras kundservice så nu kan jag köra med den digitala versionen.

Äntligen kan jag och Fru LEMI besöka Pontus in the Air för första gången :) (vilket sker i morgon).
 
Priority Pass som hör till Amex Platinum kan man numera söka direkt online, inget behov av att fylla i den tramsiga pdf blanketten. Dock krävs fortfarande kortnumret, varför man naturligtvis ingalunda först måste ha fått sitt Amexkort, oavsett om det är huvudkort eller extrakort, innan man kan effektuera Priority Pass ansökan:
Priority Pass Ansökan

Det stämmer nästan. Huvudkortsinnehavaren av de nya platinum kort (kredit) behöver ej ansöka. Det skickas ut automatiskt när AMEX ansökan är godkänd. Kommer ca 1-3 dagar efter AMEX kortet.

Extrakortsinnehavaren måste ansöka och därmed ha kortnumret.
 
Kan skriva under på att Amex har varit väldigt sega när det gäller att hantera kortansökan. Har för mig att det tog ca 5 veckor för mig att få mitt platinum i brevlådan. Det som ställt till det för mig har dock varit att jag har en person i min närhet som är en s.k. PEP vilket innebär att jag behövt fylla i en särskild blankett som tydligen ska granskas av Londonkontoret och sedan anmälas till Finansinspektionen. Risken finns ju att det inte är Amex fel att det tagit i tid... men för mig som kund är det likväl tråkigt att missa loungebesök.
 
Kan skriva under på att Amex har varit väldigt sega när det gäller att hantera kortansökan. Har för mig att det tog ca 5 veckor för mig att få mitt platinum i brevlådan. Det som ställt till det för mig har dock varit att jag har en person i min närhet som är en s.k. PEP vilket innebär att jag behövt fylla i en särskild blankett som tydligen ska granskas av Londonkontoret och sedan anmälas till Finansinspektionen. Risken finns ju att det inte är Amex fel att det tagit i tid... men för mig som kund är det likväl tråkigt att missa loungebesök.

Du får välja annat umgänge ;)
 
Känns som om jag har haft en väldans tur. Beställde ett Amexkort i månd morse och det kom idag. Detta mitt under semestertider oxå. :D Däremot så har jag inte sett röken av ngn UC.
 

hypoethical

Medlem
Bestämde mig för att byta från Amex Premium -> Elite då vi lyckades trigga vouchern på tre till fyra månader (införskaffades i slutet på mars). Ansökte tisdag kväll och fick kortet idag - mycket skyndsamt.
 

kilu00

Medlem
Åter förskaffat mig ett Platinum-kort. Hade ett för några år sedan, men av olika anledningar gick vi skilda vägar. Har de slutat med välkomstpaketen? Förr fick man några bagagetaggar, snygg förpackning och ett trevlig välkomnande. Denna gång kom det bara ett kuvert med kortet.

Idag hörde jag av mig till Travel för att få hjälp med att boka parkering inför flygresa. Swedavias webbokning har krånglat för mig i början av veckan, så tänkte att de kanske kan hjälpa till så slipper jag lägga ner mer tid på det eller behöva ringa till Swedavia och stå i telefonkö. Får till svar av Amex att det bokar jag själv på Swedavias webbplats? Trodde Travel/Concierge var till för att få hjälp med typ en sån tämligen enkel service? Kanske är det bara blombud som gäller numer. Kollade på att boka restaurang häromdagen och även där verkar det som man ska boka själv på CONNOISSEUR/Amex . Förr ringde man bara och de fixade.
 

JohnR

Medlem
Åter förskaffat mig ett Platinum-kort. Hade ett för några år sedan, men av olika anledningar gick vi skilda vägar. Har de slutat med välkomstpaketen? Förr fick man några bagagetaggar, snygg förpackning och ett trevlig välkomnande. Denna gång kom det bara ett kuvert med kortet.

Idag hörde jag av mig till Travel för att få hjälp med att boka parkering inför flygresa. Swedavias webbokning har krånglat för mig i början av veckan, så tänkte att de kanske kan hjälpa till så slipper jag lägga ner mer tid på det eller behöva ringa till Swedavia och stå i telefonkö. Får till svar av Amex att det bokar jag själv på Swedavias webbplats? Trodde Travel/Concierge var till för att få hjälp med typ en sån tämligen enkel service? Kanske är det bara blombud som gäller numer. Kollade på att boka restaurang häromdagen och även där verkar det som man ska boka själv på CONNOISSEUR/Amex . Förr ringde man bara och de fixade.


Concierge är bortrationaliserat.
 
Toppen