Senaste nytt

Göteborg - Texas (New Orleans) v.30-31

Hej,
Har kollat på lite businessbiljetter med Oneworld under perioden 22/7 fram till 2/8. Hade tänkt mig vara borta 6-8 dagar men hittar ingen billigare än 31 000:-. Någon som har bättre förslag kanske?

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Texas (Dallas, Houston, Austin) alternativt New Orleans
  • När vill/behöver du resa ut? 22:e Juli + 4 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? Måste vara hemma i Göteborg 3/8 igen
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? I Business class eller First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld och helst med American-metall
  • Vad är din budget? (per person) max 30.000 SEK per person
  • Vad är det viktigaste för dig? Att ta mig dit, kul routings osv är bonus
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? --
 

Senator

Moderator
Du har tyvärr missat 21 och 28 dagars fönstret så 30.000kr är nog riktmärket då du bumpas från I-klass till R-klass (BA) eller D-klass (AA). Det finns en deal till LAX som jag ofta använder på kort varsel:

INN0C8S2 AA I Round-Trip 23426(SEK)
INN0C8S2 BA I Round-Trip 23426(SEK)

Går att boka 3 dagar innan. Där kan du köpa till en inrikesresa till/från LAX/BUR/SNA men jag är inte 100 det blir så mycket billigare.
 
Du har tyvärr missat 21 och 28 dagars fönstret så 30.000kr är nog riktmärket då du bumpas från I-klass till R-klass (BA) eller D-klass (AA). Det finns en deal till LAX som jag ofta använder på kort varsel:

INN0C8S2 AA I Round-Trip 23426(SEK)
INN0C8S2 BA I Round-Trip 23426(SEK)

Går att boka 3 dagar innan. Där kan du köpa till en inrikesresa till/från LAX/BUR/SNA men jag är inte 100 det blir så mycket billigare.
Visste att det fanns någon typ av deal till LAX men hittade den inte.
Skall kolla denna!
 

Vstgn

Medlem
0D41E1AD-FD82-49F6-89BB-1B723914E477.png
Har denne til Phoenix til ca.19500 skr.
Fundet på tripmonster.dk
 
Har hittat denna! Frågan är om man skall våga ge sig på att boka via tredjepart. Priset är ju attraktivt, jag har inga problem med övernattningen på utresan men det känns ändå inte helt hundra att boka via resebyrå...

Skärmavbild 2018-07-13 kl. 12.02.37.png
 

palmen

Moderator
Har hittat denna! Frågan är om man skall våga ge sig på att boka via tredjepart. Priset är ju attraktivt, jag har inga problem med övernattningen på utresan men det känns ändå inte helt hundra att boka via resebyrå...

Visa bifogad bild 77782
Så länge man är fullt medveten om vad man gör och priset är avsevärt billigare skulle inte jag ha problem med att boka via resebyrå när det är en relativt okomplicerad resa. Men saker kan ju som sagt uppstå.
 

Canadien

Medlem
Borde gå att boka även direkt med något OneWorld flygbolag, du kanske behöver ringa in dock. Hittar du priset på ITA Matrix också?
 

Senator

Moderator
jag har inte kunnat duplicera detta via någon annan kanal, även med samma flighter. "If it sounds too good to be true....." o_O Svårt att säga om man inte kan få upp exakta detaljer som Fare Basis och dyl.
 
Toppen