Senaste nytt

Vad får man inte missa i Berlin?

Kris

Medlem
Om du vill dricka några glas i en skön atmosfär rekommenderar jag Klunkerkranich på Karl Marx strasse 66. En mysig takbar som förvandlas till nattklubb mot natten.

Du kliver in i gallerian och tar hissen högst upp i ett parkeringsgarage, promenera sedan den sista våningen upp på taket och njut av en god öl och vacker utsikt.

KLUNKERKRANICH | Der Kulturdachgarten über Neukölln
Trevligt ställe, definitivt! Kan vara lite klurigt att hitta första gången när man irrar sig upp igenom hiss och parkeringsgarage. Finns även en sandlåda på taket för er med kids på släp.
 

palmen

Moderator
Perfekt tips. Visste inte att det fanns några större rester av något flakturm kvar i Berlin.
Man demolerade de 3 som byggdes där men ett står delvis kvar som man får gå in i och få sig en ordentlig historielektion. Det ska vara 10 grader där inne säger de, stämde inte för mig när det var 30 grader utanför. Var rätt skönt i shorts och t-shirt och slippa värmen, kan dock vara bra med långbyxor och långärmat om det är svalare ute.
 

FF#1

Medlem
Flyget hem.... sorry kunde inte hålla mig. :D

Berlin är ju en intressant stad, själv gillar jag att bara strosa runt och insupa känslan av blandning av öst och väst.
 
Toppen