Senaste nytt

Trasiga väskor SAS hittar på nya regler

Maja

Medlem
Trist att det har strulat så får dig @GladFlygare Har inom loppet av mindre än en månad haft två Samsonite väskor á la 2500kr/prissegmentet som blivit skadade. Båda gånger har jag anmält dem som skadade, fått ut min PIR-rapport och sedan ett efterföljande papper (samma som visats tidigare i tråden) med direktiv att jag ska logga skadan hos Bagsupport. Står inget om att det ska göras inom 7 dagar.

Fick du aldrig ut något sådant papper när du gjorde dina anmälningar?

Slutsatsen av båda mina fall var att jag fick en voucher där jag kunde kvittera ut en ny Samsoninteväska via Bagsupports webbshop. Samma modell och storlek som jag hade haft som gått sönder, dock i annan färg då de inte längre har röda. Så det enda som har sabbats för min del är att jag inte längre har samma färgskala på samtliga resväskor längre (ser inte lika snyggt ut längre! ;):D) och de syns inte lika lätt på bagagebandet, men i övrigt så har jag inget att klaga på. UPS körde sedan hem de nya väskorna med avlämning direkt vid dörren.
 

STO-ARN

Medlem
Tidigare har ju gällt för t.ex. SAS att antingen har man upptäckt skadan på Ankomstflygplatsen, eller vid uppackning hemma, alt hotellet och då haft 7 dagar på sig för reklamation. Förut gav ju SAS ut ersättningsväskor direkt på t.ex. Arlanda, vid större skada, alt gav adress till väskreparatör. Påfundet att det också måste rapporteras till "SAS Customer Care" inom 7dagar, kan ju vara svårt ifall man befinner sig utomlands på en resa...
(Som referens vid BA-resa tillbaka till Arlanda vid väskskada, bortslitet hjul och rapport på flygplatsen, så sände BA i England en likartad väska hem till mig inom en vecka - förvånansvärt smidigt...)
 

Brandten

Medlem
Aningen OT men ändå på ämnet...

Landade i Köpenhamn igår med en billig 399kr teleskop-hockeytrunk från Clas Ohlson som gått sönder.
Reva/hål i tyget samt teleskophandtag som såg ut som man släpat väskan efter sig på asfalten.

Påpekade detta för SAS vid ankomst och de erbjöd direkt ny stor 4-hjuls väska som jag tyvärr inte kunde ta då jag var tvungen att lasta över allt från den trasiga och grejerna hade inte fått plats. Tog PIR och anmälde kl1126 idag på Bagsupport. kl1128 detta:
"We are very sorry that your luggage got damaged during your flight. We have now valorized. Your luggage has been valued according to the Scandinavian Airlines regulations and you are entitled to receive a replacement luggage."

999kr vouchers att handla för i deras "Samsonite-store".
 
Toppen