Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

Det är i priset det handlar om, att ta ut såna priser är helt klart olagligt.
Om det verkligen stämmer alltså, vilket återstår att bevisa.
Jakob Österberg postade inte någon länk och det ser ut som gammal info
för 0771-211-212 verkar vara deras vanliga nummer till kundtjänst.

Sen är det ju så att Jakob Österberg:s förhållande till Hertz är som Agehall:s till BA First. ;)
Jag såg det på hemsidan häromdagen precis innan jag skrev inlägget. Sparade en skärmdump. Men hela Hertz hemsida ser lite allmänt fattig ut...
EF0C0324-252F-47B1-92AA-586F3D0CA8AE.png

Edit: syns dock bara i inloggat läge.
Car Rental: Save More on Rental Cars, Vans & Trucks | Hertz
 

FF#1

Medlem
Hämtade ut en S90 T8 för en stund sen...
Allt se bra ut, bara en skada på en framfälg.
Bilen är rätt smutsig och det är en del fågelskit på den?!?!

När jag börjar köra så börjar det pipa frenetiskt i varje korsning från parkeringssensorerna... slutar när man gasar på....
efter en stund så kommer det upp ett meddelande, rengör sensorer systemet urkopplat...

stannar och tänker rengöra, då ser jag att de flesta sensorerna har lossnat från stötfångaren och sitter 1-2 cm in i "hålen" och skramlar...
Ser ut som att nåon har smällt in i nått rätt rejält

Ringde Hertz stationen, inget svar så klart tog en bild och körde vidare, blir spännande att lämna igen den... :)

PS. Biljäkeln var dessutom urladdad, det är max 1/3 som laddhybriderna är laddade, blä!

Fortsättning följer...
 

Brandten

Medlem
Hämtade ut en S90 T8 för en stund sen...
Allt se bra ut, bara en skada på en framfälg.
Bilen är rätt smutsig och det är en del fågelskit på den?!?!

När jag börjar köra så börjar det pipa frenetiskt i varje korsning från parkeringssensorerna... slutar när man gasar på....
efter en stund så kommer det upp ett meddelande, rengör sensorer systemet urkopplat...

stannar och tänker rengöra, då ser jag att de flesta sensorerna har lossnat från stötfångaren och sitter 1-2 cm in i "hålen" och skramlar...
Ser ut som att nåon har smällt in i nått rätt rejält

Ringde Hertz stationen, inget svar så klart tog en bild och körde vidare, blir spännande att lämna igen den... :)

PS. Biljäkeln var dessutom urladdad, det är max 1/3 som laddhybriderna är laddade, blä!

Fortsättning följer...
Blir spännande att följa och hoppas du kan återlämna utan käbbel.

Hur är det annars med Hertz (och andra hyrbilsfirmor för den delen), kan man förvänta prisavslag eller annan ersättning likt SAS kompensation om man inte är nöjd med något?
 

Valley

Medlem
Blir spännande att följa och hoppas du kan återlämna utan käbbel.

Hur är det annars med Hertz (och andra hyrbilsfirmor för den delen), kan man förvänta prisavslag eller annan ersättning likt SAS kompensation om man inte är nöjd med något?

Har blivit kompenserad några gånger när det varit alltför mycket skit med bilen.
Men, jag blandade aldrig in Hertz centralt utan körde dialogen med uthyraren.
 

FF#1

Medlem
Hämtade ut en S90 T8 för en stund sen...
Allt se bra ut, bara en skada på en framfälg.
Bilen är rätt smutsig och det är en del fågelskit på den?!?!

När jag börjar köra så börjar det pipa frenetiskt i varje korsning från parkeringssensorerna... slutar när man gasar på....
efter en stund så kommer det upp ett meddelande, rengör sensorer systemet urkopplat...

stannar och tänker rengöra, då ser jag att de flesta sensorerna har lossnat från stötfångaren och sitter 1-2 cm in i "hålen" och skramlar...
Ser ut som att nåon har smällt in i nått rätt rejält

Ringde Hertz stationen, inget svar så klart tog en bild och körde vidare, blir spännande att lämna igen den... :)

PS. Biljäkeln var dessutom urladdad, det är max 1/3 som laddhybriderna är laddade, blä!

Fortsättning följer...

Nu är den återlämnad, de tog emot mina synpunkter på ett bra sätt.
de noterade skadan och skulle se till att den fixas. Har dock inte fått kvittot så vi får väl se om det kommer en typisk Hertz scam efter 24-48h... :)
 

FF#1

Medlem
Nu är den återlämnad, de tog emot mina synpunkter på ett bra sätt.
de noterade skadan och skulle se till att den fixas. Har dock inte fått kvittot så vi får väl se om det kommer en typisk Hertz scam efter 24-48h... :)

Slutrapportering. Nu har fakturan kommit, stämmer på öret.
Orkade inte klaga på att bilen var skitig, den var ju städad innuti.
Hyr gärna en sån där igen, 506:70 per dygn för en bil med listpris på 850000kr...!
Slutet gott allt gott. :)
 

Nikje

Medlem
Finns fler som är missnöjda med Hertz, kolumnen från dagens Metro (Stockholmsupplagan) kanske t o m läses av fler än BC..

upload_2018-8-28_13-1-15.png


Jag hade en komisk hyrbilsupplevelse under sommaren. Just hyrbilsupplevelser verkar ganska ofta bli komiska, åtminstone så länge man kan se det lustiga i att bli blåst. Nu har ett par veckor passerat och jag kan utan allt för starka känslor redogöra för vad som hände.

Jag hade bokat en Volvo V90 för avhämtning en söndag i juli. Jag hade specifikt hyrt just en Volvo V90 eftersom jag tycker bilen är rymlig och trevlig att köra. Söndagen närmar sig. I familjen försöker vi reda ut hur två små barn med tillhörande småbarnsaccessoarer skulle packas i bilen så att avresan samtidigt kunde koordineras med familjens sömnvanor.

Sedan stod jag där i hallen, skorna på, med hela semestern framför mig, på väg till Herz-parkeringen. Telefonen ringer. Det var från Hertz. »Hej! Du har beställt en Volvo V90!« Jag bekräftar påståendet. »Jag ville bara säga att vi inte har någon bil inne. Bilarna är slut i hela Stockholm. Kan du komma i morgon i stället?«

Det fascinerande med samtalet var egentligen inte att bilen jag hade beställt och förskottsbetalat inte existerade. Det fascinerande var i stället hur självklart och naturligt han fick det att låta. Det var som om faktumet att bilen inte fanns var något som låg långt utom hans och företagets kontroll.

Jag anmärkte artigt att skälet till att alla bilar var slutsålda var att sådana som jag hade bokat dem, varför min V90 också borde stå och vänta på att jag hämtar upp den. Men budbäraren menade att hans jobb endast var att tvätta och göra i ordning bilarna, och att det helt enkelt inte fanns någon bil till mig att göra i ordning.

Lyckligtvis, förvissade han mig, skulle kundtjänst kunna hjälpa mig. Så jag ringde till kundtjänst som dessvärre var stängt eftersom det var helg. Vi kom iväg tillslut, en halv dag senare än planerat. Det var naturligtvis inte hela världen. Men jag frågar mig fortfarande varför det här inträffade.

Det skickades ett lätt animerat mejl till Hertz kundtjänst, som än idag förblir obesvarat. Däremot fick jag precis en enkät: »På Hertz arbetar vi hårt för att göra din upplevelse så bra som möjligt. Det är av denna anledning som vi skulle vilja höra om din senaste hyrbilsupplevelse. Det tar bara tre minuter.« Varsågoda Hertz. r
 
Toppen