Senaste nytt

Loungeaccess Bangkok

Zniper

Medlem
Jag ankommer Bangkok(BKK) med Thai Airways First Class och har 2 olika avresealternativ.

1. Thai i ekonomi klass till Singapore

2. Singapore Airlines Businessclass till Singapore

Detta ger mig väl inte tillgång till Thais första klasslounge?
 

Left Turn

Medlem
Vi ankommer med Thai till Bangkok i First class från Charles de Gaulle. Vi fortsätter från Bangkok till Denpasar i Business class.
Pratade nyss med Thai airways kontor i Stockholm då jag hade en fråga angående min bokning med dem. Passade på att fråga om vi hade tillgång till First class loungen i Bangkok. Hon var mycket osäker och frågade en kollega. Hon sa att vi inte har tillgång till First Class Loungen i Bangkok. Vi blir dock upphämtade med golfbil och körda till en Business Class Lounge.
Har tidigare läst här på forumet att vi har tillgång till First Class Loungen men undrar nu om ni vet vad som gäller idag? Har det ändrats nyligen? Har vi tillgång till First class lounge i Bangkok?
 

Janne V

Medlem
Vi ankommer med Thai till Bangkok i First class från Charles de Gaulle. Vi fortsätter från Bangkok till Denpasar i Business class.

Gjorde samma flygningar, i samma kabiner, i mars månad. Blev hämtad med golfbil vid gate, eskort genom transfer security och rakt in i First-loungen. Inga problem. Frukost följt av 30 min massage, därefter en dusch och ett glas champagne innan avfärd mot DPS. Personalen hade stenkoll på oss under vistelsen och var hjälpsamma hela vägen.
 

Judas kiss

Medlem
Jag och sambon åker från Bangkok till Arlanda runt 09.00 med Norweigan. Premium biljett men ingen free lounge access. De verkar dela lounge med KLM och Airfrance vid terminal 2. Min fråga är om man ska köpa sig in där eller om ni om ni rekommenderar någon annan lounge att köpa sig in i.

Tack på förhand!
 
Skulle jag köpa mig in i en lounge i Bangkok så hade jag valt antingen Oman Air's förstaklasslounge eller Air France/KLM-lounge. De ligger nära varandra så gå till båda två och be om att få ta en snabbtitt (lämna handbagaget vid receptionen) och se vilken ni gillar bäst.

På senare tid har det även öppnats en Turkish Airlines-lounge i Bangkok, men jag har aldrig besökt den och vet inte var den ligger.

Med reservation för att informationen hos Loungebuddy inte stämmer om att man kan köpa sig in i ovannämnda lounger.
 
Last edited:

micke99

Medlem
Jag hade också valt Oman före AF/KLM Loungen, men har för mig Oman tar 1500THB pp. Det kan man diskutera om det är värt, man kan endå få en del för 3000baht på flygplatsen,

Och iom. att du flyger tidigt morgon så är det frukost utbud på loungen. Har du fast track på biljetten? Om ej så kommer du ej få lång tid i loungen då det brukar vara rätt busy på morgonen och norwegian öppnar inte check in från 3tim innan avgång har jag för mig.
 

samet

Medlem
Skall du betala dig in i loungen hade jag låtit bli.

Så tidigt på morgonen är det ingen kul mat och tveksamt att du skall grogga på ordentligt. Därtill antar jag att du optimerar din sömn, så inte överdrivet lång tid på flygplatsen.

Kostar för mycket att köpa sig in på mediokra lounger, för tråkig frukost och ingen sprit.

Bättre slå sig ner på en restaurang och äta en bra frukost om du inte redan fått den på hotellet. Ta en pilsner om du så önskar. Sedan går du mot din pir, åker ner en trappan till plan 3, där finns det på de flesta pirerna bekväma liggstolar i ett relativt lugn område. Där slappar du tills boarding.
 
Toppen