Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde just och pratade med Kristina i Tallinn som bokade om min businessbiljett till First.
Den ursprunliga bokningen låg på 140 000 poäng (2 pax, en voucher, business t&r sydostasien), den nya bokningen blev 165 000 poäng (2 pax, en voucher, first dit/business hem t&r sydostasien).

Hur kan det bara bli 165.000?
 

agehall

Medlem
Ser tillgänglighet på United.com med tg i F till CDG samt med sas i Plus från CDG till ARN.
Dock så kunde Tallin bara se tillgänglighet på flighten BKK-CDG, CDG-ARN var kört.
De misstänkte married segments.
Klockrent fall där termen ”married segments” missbrukas. Finns inte en chans att det är married segments mellan SAS och Thai. Finns ingen som helst logik i det om man förstår varför married segments finns.
 

Patrik_82

Medlem
Klockrent fall där termen ”married segments” missbrukas. Finns inte en chans att det är married segments mellan SAS och Thai. Finns ingen som helst logik i det om man förstår varför married segments finns.
Har även haft problem att boka om flighten bkk-sin i samma bokning till en lite senare flight.

Även där så skyller dem på married segments även fast det finns tillgänglighet både på United.com och krisflyer.
 

agehall

Medlem
Även där så skyller dem på married segments även fast det finns tillgänglighet både på United.com och krisflyer.
Vad det är som är problemet och vad de skyller på behöver absolut inte vara samma sak. Jag är extremt skeptisk mot att det förekommer så mycket married segments som Tallinn verkar påstå.
 

Canadien

Medlem
Klockrent fall där termen ”married segments” missbrukas. Finns inte en chans att det är married segments mellan SAS och Thai. Finns ingen som helst logik i det om man förstår varför married segments finns.

Kan det vara married segments fast tvärtom, typ divorced segments? Säg att SAS kör med married segments för sina flyg och har ett par platser i I-klass (Business (Plus) award) lediga på CDG-ARN men bara för de som sedan ansluter med SAS till t ex Newark eller O'Hare, de är alltså married till SAS-connections. Dock visar United dessa som tillgängliga så att man tror de går att boka med anslutning från andra bolag, t ex Thai. Jag har ingen aning, men du kanske vet.
 
Klockrent fall där termen ”married segments” missbrukas. Finns inte en chans att det är married segments mellan SAS och Thai. Finns ingen som helst logik i det om man förstår varför married segments finns.
Oavsett att det är thai och SAS så var väl inte detta vad definitionen av married segments är?

Enligt Tallinn så är svaret på frågan varför det diffar mellan United och vad de kan boka alltid married segments, det kan ju inte stämma men det låter ju bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen