Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Jag är fullt medveten att United i bland visar sådant som inte är bokningsbart via Eurobonus men alltid tidigare så brukar resultat i Expert Flyer matcha med vad som är bokbart.
Hon kollade och kunde inte hitta någon tillgång på rutten LIS-AGP dock säger Expert Flyer att det finns.
White Airways är väl inte Star Alliance. United kanske har avtal med dem men inte Eurobonus vad jag vet.
 
Är det någon här på BC som skrivit om någon bokning nyligen och specificerat vad/hur dom vart debiterade?

Ringde just och pratade med Kristina i Tallinn som bokade om min businessbiljett till First.
Den ursprunliga bokningen låg på 140 000 poäng (2 pax, en voucher, business t&r sydostasien), den nya bokningen blev 165 000 poäng (2 pax, en voucher, first dit/business hem t&r sydostasien).
 

Patrik_82

Medlem
Jag blir lite förvirrad, jag håller på att leta efter bättre alternativ på hemresan på vår kap verde resa på höstlovet, och nu trodde jag att jag hade hittat en perfekt rutt.
Det jag vill ändra är från LIS - GOT den 3:e Nov, jag sökte via United och hittade följande:

Visa bifogad bild 76732
Har även dubbelkollat via expert flyer och det skall finnas minst 4 platser.
När jag ringer till Tallinn och kollar så ser hon ingen tillgänglighet?

/Andreas
Jag har typ samma problem, vill boka om en hemresa från BKK till ARN.

Ser tillgänglighet på United.com med tg i F till CDG samt med sas i Plus från CDG till ARN.
Dock så kunde Tallin bara se tillgänglighet på flighten BKK-CDG, CDG-ARN var kört.
De misstänkte married segments.

Erbjöd mig att avsluta resan i Paris och lösa hemresan till Stockholm med en betald biljett. Det gick inte heller, agenten sa att jag måste avsluta resan på samma ställe som jag startade.
 
Jag har typ samma problem, vill boka om en hemresa från BKK till ARN.

Ser tillgänglighet på United.com med tg i F till CDG samt med sas i Plus från CDG till ARN.
Dock så kunde Tallin bara se tillgänglighet på flighten BKK-CDG, CDG-ARN var kört.
De misstänkte married segments.

Erbjöd mig att avsluta resan i Paris och lösa hemresan till Stockholm med en betald biljett. Det gick inte heller, agenten sa att jag måste avsluta resan på samma ställe som jag startade.

Hur långt fram i tiden pratar vi? Olika bolag släpper tillgänglighet olika långt i förväg.

Jag kunde tex boka First med Singapore Airlines 350 dagar fram i tiden, men mina anslutningar med SAS släpps inte förens 330 dagar innan så dessa får jag sitta och vänta på. Kanske samma för dig?
 

Patrik_82

Medlem
Hur långt fram i tiden pratar vi? Olika bolag släpper tillgänglighet olika långt i förväg.

Jag kunde tex boka First med Singapore Airlines 350 dagar fram i tiden, men mina anslutningar med SAS släpps inte förens 330 dagar innan så dessa får jag sitta och vänta på. Kanske samma för dig?
Det är nu i Augusti som hemresan är planerad.

Resan ser ut så här i dagsläget
ARN-FRA lh c
FRA-HND lh f
NRT-BKK tg f

BKK-SIN sq c
SIN-CPH sq f
CPH-ARN sk plus

Dock så har behov uppstått att resa hem senare än planerat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen