Hej,
Skriver här för att varna andra från att begå samma misstag, samt med vag förhoppning om att någon ska ha tips på lösning.
Har varit medlem i Eurobonus sen 2006 med 1/6-31/5 som kvalifieringsår. 2016 bestämde jag mig för att skaffa Amex Elite och fick in mina 20 000 första bonusgrundande poäng i mitten av maj 2016. Insåg att det inte var jättebra i det fall att jag skulle tjäna ihop 25 000 baspoäng till innan maj nästkommande år så skulle jag inte få EBG direkt, utan få lov att vänta till maj. Men det verkade för struligt att ändra då så lät det vara. Reste dock inte så mycket det året så nådde aldrig upp till EBG-nivå det kvalifieringsåret.
2017 fick jag ytterligare 20 000 baspoäng i maj och mitt resande tog också fart. I mars 2018 hade jag tjänat ihop 25000 baspoäng (åkte en milerun till Hongkong också) och såg glatt fram emot maj månad då jag äntligen skulle få det eftertraktade EBG!
Maj kom och gick och jag fick inga 20 000 baspoäng under hela månaden.
Efter ett par samtal till både Amex och SAS så har jag kört fast i att det är Amex fel. De säger att felet har skett tidigare år och jag då borde ha fått poängen i juni, något de tyvärr inte kan rätta till nu i efterhand. Det finns ingen möjlighet för dem att flytta poängen (som jag f.ö. ännu inte fått) från juni till maj.
Kontentan av Amex fel från tidigare år är alltså att jag inte fick några baspoäng alls under förra kvalifieringsåret. Det här vill de kompensera mig med 3000 extrapoäng för... Enligt dem har de inga garantier om att man ska få baspoängen varje kvalificeringsår, det är inte något de kan garantera.
Någon som har några tips på om det finns någon lösning? Någon som har en bra kontakt med pragmatisk läggning? eller kanske en paragraf jag kan hänvisa till?
Känns just nu väldigt surt och är sugen på att snabbt använda mina 2-4-1 kuponger och sen säga upp mitt Amex.
Skriver här för att varna andra från att begå samma misstag, samt med vag förhoppning om att någon ska ha tips på lösning.
Har varit medlem i Eurobonus sen 2006 med 1/6-31/5 som kvalifieringsår. 2016 bestämde jag mig för att skaffa Amex Elite och fick in mina 20 000 första bonusgrundande poäng i mitten av maj 2016. Insåg att det inte var jättebra i det fall att jag skulle tjäna ihop 25 000 baspoäng till innan maj nästkommande år så skulle jag inte få EBG direkt, utan få lov att vänta till maj. Men det verkade för struligt att ändra då så lät det vara. Reste dock inte så mycket det året så nådde aldrig upp till EBG-nivå det kvalifieringsåret.
2017 fick jag ytterligare 20 000 baspoäng i maj och mitt resande tog också fart. I mars 2018 hade jag tjänat ihop 25000 baspoäng (åkte en milerun till Hongkong också) och såg glatt fram emot maj månad då jag äntligen skulle få det eftertraktade EBG!
Maj kom och gick och jag fick inga 20 000 baspoäng under hela månaden.
Efter ett par samtal till både Amex och SAS så har jag kört fast i att det är Amex fel. De säger att felet har skett tidigare år och jag då borde ha fått poängen i juni, något de tyvärr inte kan rätta till nu i efterhand. Det finns ingen möjlighet för dem att flytta poängen (som jag f.ö. ännu inte fått) från juni till maj.
Kontentan av Amex fel från tidigare år är alltså att jag inte fick några baspoäng alls under förra kvalifieringsåret. Det här vill de kompensera mig med 3000 extrapoäng för... Enligt dem har de inga garantier om att man ska få baspoängen varje kvalificeringsår, det är inte något de kan garantera.
Någon som har några tips på om det finns någon lösning? Någon som har en bra kontakt med pragmatisk läggning? eller kanske en paragraf jag kan hänvisa till?
Känns just nu väldigt surt och är sugen på att snabbt använda mina 2-4-1 kuponger och sen säga upp mitt Amex.