Senaste nytt

Hur är Lufthansa/Swiss/Austrian med same-day-flight-change?

Jag ska snart ut och åka och skulle vilja ta en tidigare flight. Resan bokad i business, J-klass. Hur är det med same-day-flight-change där? (Med det menar jag ombokning utan att behöva betala för fare diffrence osv)
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som att de (Austrian / Lufthansa / SWISS) erbjuder gratis ombokning till tidigare flight samma dag om det finns plats i samma bokningsklass.
VCK Travel skrev:
Lufthansa Group offers more flexibility: free rebooking to an earlier flight
Tuesday October 3, 2017


Travellers with tickets for European routes of Austrian Airlines, Lufthansa and SWISS can now rebook their ticket free of charge to an earlier flight, on the day of their trip.

The offer only applies to Economy Flex and Business Class tickets. Codeshare flights and passengers who have already checked in or purchased additional services are excluded from this offer. Rebooking to an earlier flight is only possible on the day of your trip, and only if there are still seats available in the relevant class.

Source: Lufthansa Group
Lufthansa Group offers more flexibility: free rebooking to an earlier fligh | VCK Travel

Earlier flight on day of travel (LH Group) [with a flex ticket] - FlyerTalk Forums
 

Canadien

Medlem
Jag ska snart ut och åka och skulle vilja ta en tidigare flight. Resan bokad i business, J-klass. Hur är det med same-day-flight-change där? (Med det menar jag ombokning utan att behöva betala för fare diffrence osv)
Jag har lyckats boka om online på LH.com diverse gånger men det brukar bli omräkning av priset. Ibland kan man boka om till en icke-flexibel rate och få pengar tillbaka.
 

Canadien

Medlem
Det här är ju rent guld! Då kan man ju boka flexibel biljett och sedan på avresedagen, när man väl vet att man skall åka, då byter man till icke-flexibel och får en slant tillbaka, hur bra som helst - det här måste jag tveklöst prova nästa gång!
Ja, om det finns biljetter kvar i icke-flexibel så går det. Men jag missuppfattade denna tråden, som ju gäller same-day-change och inte "vanlig" ombokning av flexibel biljett som jag pratade om...
 
Toppen