Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

intuition

Medlem
Lite otydligt om det nya bonussystemet gäller även det gamla Platinumkortet. Förmodligen är det inte så - men kan ej se det bekräftat. Någon?
Det är väldigt tydligt i den länken jag postade. Det står uttryckligen vilka kortnummerserier det gäller.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2018-04-18 kl. 22.23.51.png
    Skärmavbild 2018-04-18 kl. 22.23.51.png
    90,3 KB · Visningar: 532

Canadien

Medlem
Varför, hade det inte varit bättre att få det nyare kortet med högre intjäning? Jag ansökte och vart beviljad 31 mars och fick ett av de äldre korten.

Edit: kom på att du kanske var ironisk

Många föredrar ett betalkort utan fast köpgräns ifall man gör stora betalningar t ex i tjänsten. Då behöver man inte ha en belastande synlig kredit på 250.000 för att kunna göra utlägg för konferrenshotellbokningar, 200-personersmiddagar e t c.
 

Konto93

Medlem
Dem verkar också ha sänkt taket för högsta kredit på SAS korten. Nya kreditkorten (Green, Gold och Platinum) har fått SAS gamla gränser respektive.

Elite: Från 1 000 000 till 600 000
Premium: Från 750 000 till 300 000
Classic: Från 550 000 till 200 000
 

MrDollar

Medlem
Precis som @Canadien skriver så är det, enligt mig, bättre med betalkorten som inte har något fast gräns + inte är någon synlig kredit hos te.x UC.se

Varför, hade det inte varit bättre att få det nyare kortet med högre intjäning? Jag ansökte och vart beviljad 31 mars och fick ett av de äldre korten.

Edit: kom på att du kanske var ironisk

Många föredrar ett betalkort utan fast köpgräns ifall man gör stora betalningar t ex i tjänsten. Då behöver man inte ha en belastande synlig kredit på 250.000 för att kunna göra utlägg för konferrenshotellbokningar, 200-personersmiddagar e t c.
 

bankb

Medlem
Som det har skrivits om i en annan tråd så är det inte hårda kreditgränser på åtminstone SAS Amex korten. Går att spenda över kreditgränsen, och ganska så rejält också. Antar att det styrs av hur man skött sitt konto, köpmönster osv.

Kan tänka mig att de ”nya” korten funkar likadant.
 

fly4fun

Medlem
Det var iofs några år sedan, men jag har haft en spend på Amex på över 1 mille i månaden under typ 3 år och det var aldrig nån från Amex som kontaktade mig.
 
Toppen