Senaste nytt

Bli värvad trots jag är tidigare Amex medlem?? Regler?

Hej, Jag har nyligen avslutat mitt Amex guldkort och har nu en vän som kan bjuda in mig till SAS Premium istället. Någon som vet vilka regler Amex har för att kunna ta del av värvnings bonus? När jag pratade med dom i telefon så sa hon osäkert att man inte fick vara tidigare Amex kund alls? Men det kan inte stämma, för något år sedan tecknade jag ett Amex guld med värvnings bonus trots jag ett par år tidigare hade haft ett Amex kort?? Nån som vet vad som gäller??
 
Hur räknas en person som är innehavare av ett extrakort? Räknas det som att man har ett kort eller inte? och nu citerar jag villkoren:
  • Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-Kort under de senaste 6 månaderna.
 

Bankiren

Medlem
Hur räknas en person som är innehavare av ett extrakort? Räknas det som att man har ett kort eller inte? och nu citerar jag villkoren:
  • Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-Kort under de senaste 6 månaderna.
När jag bjöd in min fästmö, som sedan tidigare hade ett extrakort till mitt AmEx Premium, så fick i alla fall vi båda bonus.
 

karho

Medlem
På ämnet, jag har ett nuvarande SAS AMEX Premium, och funderar på att uppgradera till ett Elite istället. Finns det några sätt att bli "värvad" till Elite, typ en uppgraderingsbonus? Någon som varit med om liknande?
 

Samosaguas

Medlem
På ämnet, jag har ett nuvarande SAS AMEX Premium, och funderar på att uppgradera till ett Elite istället. Finns det några sätt att bli "värvad" till Elite, typ en uppgraderingsbonus? Någon som varit med om liknande?
Det går alltid att testa att blir värvad. Ibland fungerar det att få bonusen även om man har ett Amex-kort sedan tidigare. Finns inget att förlora på att försöka :)
 

aldrighemma

Medlem
På ämnet, jag har ett nuvarande SAS AMEX Premium, och funderar på att uppgradera till ett Elite istället. Finns det några sätt att bli "värvad" till Elite, typ en uppgraderingsbonus? Någon som varit med om liknande?
Det fungerade för mig i alla fall, även om det egentligen bryter mot villkoren. Det är bara att prova!
 

palmen

Moderator
Som sagt bara att använda någons värvningslänk. Worst case scenario får du inga extra poäng och den som värvar får inte poäng heller. Men mig veterligen brukar det oftast bli poäng i alla fall.
 
Toppen