Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Frugan och jag snackar om att försöka få till en resa i First till Melbourne feb 19. Har för stunden 220.000 EB poäng vilket jag åtminstone hoppas kan räcka. Frågan är hur man bokar? Har läst om att många skriver om "Tallinn. Har du pratat med Tallinn?" - det gör mig riktigt förvirrad.

Vad är de bästa stegen för att påbörja en sådan här resa/bokning? Tack på förhand!
Har du en 2-för-1-voucher som du har fått av Amex? Isåfall ringer du det 018-nummer som står på vouchern, som är vidarekopplat till Tallinn.
Annars ring SAS på det vanliga telefonnumret.
Hur mycket det kostar ser du här: Star Alliance award chart - SAS

Edit: Har du ingen voucher kostar det 480 000 poäng för två tur och retur i första klass.
 

hg1980

Medlem
Har skummat igenom den här tråden, men ber om ursäkt om detta avhandlats redan, eller kanske t o m anses vara off topic.

Den här nya öppningen, med att boka SQ First till/från Köpenhamn, har den öppnats tillsammans med att kunna boka Business till/från Köpenhamn och/eller Stockholm? Och isf, någon som lyckats hitta 3 platser vid något tillfälle? Överväger att boka en resa till Bali via Singapore istället för Bangkok.

Tack

Edit: Felstavning.
 

Dr. Miles

Expert
Har skummat igenom den här tråden, men ber om ursäkt om detta avhandlats redan, eller kanske t o m anses vara off topic.

Den här nya öppningen, med att boka SQ First till/från Köpenhamn, har den öppnats tillsammans med att kunna boka Business till/från Köpenhamn och/eller Stockholm? Och isf, någon som lyckats hitta 3 platser vid något tillfälle? Överväger att boka en resa till Bali via Singapore istället för Bangkok.

Tack

Edit: Felstavning.
I en tråd på FlyerTalk fick en medlem svar från Singapore Airlines representant i Skandinavien och den personen svarade att Singapore Airlines släpper Business class award på Singapore-Stockholm v.v. och Singapore-Köpenhamn v.v. till SAS EuroBonus.

Jag postde om detta tidigare i den här tråden.
 

agehall

Medlem
Den här nya öppningen, med att boka SQ First till/från Köpenhamn, har den öppnats tillsammans med att kunna boka Business till/från Köpenhamn och/eller Stockholm? Och isf, någon som lyckats hitta 3 platser vid något tillfälle? Överväger att boka en resa till Bali via Singapore istället för Bangkok.
Business har väl alltid gått att boka på Singapore Airlines med Eurobonuspoäng?
 

B77W

Medlem
Har du en 2-för-1-voucher som du har fått av Amex? Isåfall ringer du det 018-nummer som står på vouchern, som är vidarekopplat till Tallinn.
Annars ring SAS på det vanliga telefonnumret.
Hur mycket det kostar ser du här: Star Alliance award chart - SAS

Edit: Har du ingen voucher kostar det 480 000 poäng för två tur och retur i första klass.


Jag har AMEX vouchern klar inom ett par månader men då förstår jag detta med Tallinn nu iaf - så tack för det! :)
 

hg1980

Medlem
I en tråd på FlyerTalk fick en medlem svar från Singapore Airlines representant i Skandinavien och den personen svarade att Singapore Airlines släpper Business class award på Singapore-Stockholm v.v. och Singapore-Köpenhamn v.v. till SAS EuroBonus.

Jag postde om detta tidigare i den här tråden.
Jag bugar och bockar och ber om ursäkt att jag missade din tidigare post.
 

Alf

Medlem
Hur var det egentligen med skatter och bränsletillägg på SQ flygning mellan CPH-SIN i First? Var det någon som fick sänkta avgifter eller var det ”Fake News”? När jag ringde Tallin för att kolla fick jag svaret att skatterna och avgifterna var korrekta på min bokning, 3393 kr mellan ARN-SIN via CPH.
 
Toppen