Senaste nytt

Bra kort för British Airways eller OneWorld i Sverige?

agehall

Medlem
Du må jo selvsagt ikke fly direkte ARN-LHR-JFK men heller fly ARN-HEL-LHR-JFK som gir 520 TP. Da mangler du 1 t/r ARN-LHR i C for å få sølv:):D
Det där är ju suboptimalt. Man ska givetvis flyga xxx-HEL-LHR-yyy-JFK där xxx är din avreseflygplats och yyy är tex BOS/IAD/ORD/MIA eller annan lämplig entry point.

Ah!! Smart :) Sätter du ihop den resan själv på BA's hemsida?
Hitta resan på ITA Matrix och ring BA - det är överlägset enklast om du frågar mig.
 
Ah!! Smart :) Sätter du ihop den resan själv på BA's hemsida?
Nei, bruker ITA matrix og setter opp reisen og deretter må du ringe BA for å bestille. Jeg brukte over 1 time på telefonen i september i fjor for å bestille turen når de hadde kampanje. Denne kan ikke bestilles online og da slipper du å betale telefon gebyr til BA.

Prøv å få BA nummer på AA og AY flightene da dette gir flere Avios til BAEC, TP er det samme. Jeg skal bl.a fly A350 mellom HEL og LHR og A321T i First class mellom JFK og LAX:)
 

fekberg

Medlem
Det där är ju suboptimalt. Man ska givetvis flyga xxx-HEL-LHR-yyy-JFK där xxx är din avreseflygplats och yyy är tex BOS/IAD/ORD/MIA eller annan lämplig entry point.


Hitta resan på ITA Matrix och ring BA - det är överlägset enklast om du frågar mig.

Och då såklart åka i minst Business för att få bra med TP?

Vad brukar en sån resa normalt ta i tid? 2 dagar?
 

fekberg

Medlem
Intressant! Tack för tipsen! :)

Ska fundera på vilken väg som är bäst. Skaffar jag AMEX Platinum får jag Priority Pass direkt, och Lounge Access. Hmm, svårt att välja! :)
 
Intressant! Tack för tipsen! :)

Ska fundera på vilken väg som är bäst. Skaffar jag AMEX Platinum får jag Priority Pass direkt, och Lounge Access. Hmm, svårt att välja! :)
Om du bara vill ha ett Priority Pass så blir Eurocard Platinum billigare (1500 SEK/år). Dock får man ingen kickback på inköp med Eurocard Platinum.
 

Senator

Moderator
Om New York är destinationen och du vill ha exakt 600 TP för Silver skulle jag rekommendera:
ARN/GOT-HEL-LHR-BOS-JFK/LGA
40 + 80 + 140 + 40 + 40 = 300 Tier Points
Det klämmer du samma dag om du vill. Jag kan annars tipsa om LHR-YYZ och YYZ-LGA som numera åter har First på rutten.

Samma rutt tillbaka och viola! Silver.

Billigaste pris kräver natten mellan lördag och söndag. Nästa billiga fönster är efter 25:e juni. Hamnar på ca 18.000kr

Innan dess ligger det på ca 21.500kr.
 
Toppen