Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Jag ringde förra veckan och då fanns det biljetter både 23 oktober och 25 oktober, så omöjligt är det inte men klart fler bokar i dec/jan än oktober.
 

Berrsus

Medlem
Är det någon som lyckats boka in SQ F på andra avgångar från Europa än CPH (med EB-poäng)?
Jag tänker på informationen som finns på ett annat forum om att SAS bekräftat att fler rutter ska öppnas upp, om den kan stämma.
 
Är det någon som lyckats boka in SQ F på andra avgångar från Europa än CPH (med EB-poäng)?
Jag tänker på informationen som finns på ett annat forum om att SAS bekräftat att fler rutter ska öppnas upp, om den kan stämma.

Var har du sett denna informationen? Hörde något liknande av en bekant.
 

Matore

Medlem
Försöker boka CPH SIN SYD eller AKL.
Ibland hittar de First hela vägen men ibland inte. Har kört HUACA och får olika svar varje gång. Tallin kunde inte riktigt förklara men det fanns ibland när de sökte på segment för segment. Är detta nåt med married segments? Kan man komma runt det på nåt sätt?
 

Berrsus

Medlem
Försöker boka CPH SIN SYD eller AKL.
Ibland hittar de First hela vägen men ibland inte. Har kört HUACA och får olika svar varje gång. Tallin kunde inte riktigt förklara men det fanns ibland när de sökte på segment för segment. Är detta nåt med married segments? Kan man komma runt det på nåt sätt?

För LH-flighter har detta fungerat för mig:
Det tog dock tre samtal till Tallin innan jag fick prata med en operatör som var skicklig nog för att lyckas. Be dom boka en routing som fungerar där den andra sträckan är vad du vill ha. När bokningen är gjord, gör en ändring på bokningen och byt första sträckan mot det du vill ha. Eventuellt behöver de bara lägga in sträckorna och byta ut och inte slutföra hela bokningen.
 

Matore

Medlem
För LH-flighter har detta fungerat för mig:
Det tog dock tre samtal till Tallin innan jag fick prata med en operatör som var skicklig nog för att lyckas. Be dom boka en routing som fungerar där den andra sträckan är vad du vill ha. När bokningen är gjord, gör en ändring på bokningen och byt första sträckan mot det du vill ha. Eventuellt behöver de bara lägga in sträckorna och byta ut och inte slutföra hela bokningen.
Ah okej stort tack, ska pröva.
Menar du att man ska be de göra ändringen när bokningen är klar, eller precis innan den slutförs?
 

Berrsus

Medlem
Ah okej stort tack, ska pröva.
Menar du att man ska be de göra ändringen när bokningen är klar, eller precis innan den slutförs?
Det finns en annan tråd om Married Segments som eventuellt kan hjälpa till - så vi inte lånar denna tråd. För mig behövde inte bokningen slutföras utan med lite tips och trix lyckades det. Det kan iofs. ha varit några speciella omständigheter som gjorde att det lyckades.
 

TomJ

Medlem
Någon som lyckats boka en intra-asien flight i SQ First ännu? Har en resa i höst till asien där ett ben SQ First hade passat bra, Singapore til HKG/MNL/PVG/HND eller liknande.

Har ringt och frågat om det finns avilability på den enskilda sträckan men det har varit noll hittills. Finns på flera av dem om man tittar på Krisflyer men inte på SAS så det kanske är så att det bara är vissa sträckor som SAS får tillgång till? Ex. de som utgår från skandinavien och blir naturlig fortsättning såsom till Australien?
 
Nu börjar det! Intryck och fler bilder kommer. Off we go!!! Krug Vintage 2004 är inte fel.
4a49029d12062499b922c680913d0768.jpg
5399e19f150c75606265b1d989e97d63.jpg
 
Toppen