Senaste nytt

När släpps (billig) business på sas?

nitrid

Medlem
Nej, den är ställd i kontext av tråden, det vill säga "När släpps billig business på SAS". Det blir lite konstigt att diskutera detta med tidsangivelsen "när A350" kommer eftersom ingen vet när de faktiskt kommer finnas tillgängliga för SAS. De kan ju råka komma som tänkt, 2019, eller så kommer de 2032 och då kan många andra faktorer ha haft mycket större effekt än en ny flygplanstyp.


Och alla som tittat på flygpriser vet att det inte har så värst mycket med verkligheten vi konsumenter ser. Priserna sätts utifrån vad marknaden är beredd att betala och det kan vara både bra och dåligt.


Nej, men det behöver inte innebära en ny flygplansmodell. Även riktigt gamla flygplan kan vara otroligt fräscha efter en renovering.


Ursäkta att jag inte svarade med det du ville höra. Vill du hellre att jag ska ljuga för att tillfredsställa dina behov?

Ljuga? Nej bara sluta att skriva, du har ju inte bidragit med något alls. Varför förstöra den goda stämning som råder här?
Om du bara ska kritisera folk så kan jag rekommendera Facebook för dig.
 

Canadien

Medlem
Det som jag har undrat på under längre tid är vilka ekonomiska och finansiella skäl som finns att just rutten till Miami ligger så pass mycket lägre gällande året-runt-priser än andra destinationer i Nordamerika

Ja det är verkligen stor skillnad. Har vi sett några siffror på beläggning på denna rutt? Miami är ju mer av en semesterdestination jämfört med de övriga destinationerna i US vilket skulle kunna motivera det lägre priset.
 

Carlos

Medlem
Ja det är verkligen stor skillnad. Har vi sett några siffror på beläggning på denna rutt? Miami är ju mer av en semesterdestination jämfört med de övriga destinationerna i US vilket skulle kunna motivera det lägre priset.
Har ni varit i Miami? Knappast nån särskilt "premium" känsla man får av staden. :p

Skämt åsido, jo jag tror att detta borde stämma, gillar inte SAS att ha lägre lockpriser på nya produkter och rutter också? Apropå det, är det nån som har koll på vilka priser och beläggning det var till AUS nu under SXSW? Hann bara kolla in en flight och den verkade smetfull till min stora förvåning? Antar att Consultants gonna Consult liksom...
 

Senator

Moderator
Har ni varit i Miami? Knappast nån särskilt "premium" känsla man får av staden. :p

Skämt åsido, jo jag tror att detta borde stämma, gillar inte SAS att ha lägre lockpriser på nya produkter och rutter också? Apropå det, är det nån som har koll på vilka priser och beläggning det var till AUS nu under SXSW? Hann bara kolla in en flight och den verkade smetfull till min stora förvåning? Antar att Consultants gonna Consult liksom...

Nu blev jag genuint nyfiken :)
1. Hur definierar du en stad med "premiumkänsla"?
2. Vad skulle den "premiumkänslan" med staden ha att göra med priser och flygplan?
En kommentar till min egen fråga: tittar vi på andra flygbolag som British Airways, Lufthansa, och Swiss så flyger dessa bolag ofta med senaste och bästa dom har: A380 (BA/LH) och B77W (LX) och Business samt First är ofta fulla i min erfarenhet
3. Jag skulle nog inte blanda in de 2x ARN-AUS-ARN i denna diskussionen då de var delvis chartrade flighter som andra sålde platser till

Jag vet att du skämtar lite, men kombinationen av destination/flygplanstyp/priser är en intressant fråga så jag undrar på vad det är med Miami som du känner att skulle tillsäga "low price, low margin"? Miamirutten är rätt gammal, så man skulle kunna använda ditt argument om Boston också, men titta på det priset:
Z1SEBIZ SK Z Round-Trip 20879(SEK) B

MVH,
En nyfiken medelålders man i Vasastan :)
 

nitrid

Medlem
Har ni varit i Miami? Knappast nån särskilt "premium" känsla man får av staden. :p

Skämt åsido, jo jag tror att detta borde stämma, gillar inte SAS att ha lägre lockpriser på nya produkter och rutter också? Apropå det, är det nån som har koll på vilka priser och beläggning det var till AUS nu under SXSW? Hann bara kolla in en flight och den verkade smetfull till min stora förvåning? Antar att Consultants gonna Consult liksom...

Jag kom precis hem från Miami för några dagar sedan och måste säga att jag var positivt överraskad. Downtown var snyggt och rent med en massa ståtliga Art deco byggnader, dessutom betydligt större än jag föreställt mig. För mig personligen var det mer premium än Los Angeles.
:)
 
Jag kom precis hem från Miami för några dagar sedan och måste säga att jag var positivt överraskad. Downtown var snyggt och rent med en massa ståtliga Art deco byggnader, dessutom betydligt större än jag föreställt mig. För mig personligen var det mer premium än Los Angeles.
:)
Jag har kanske inte rört mig i hela downtown, men det jag har sett så är det ju mycket höghus, finns en del historiska byggnader men majoriteten är ju glas och stål. En del av det är också ganska sunkigt med en hel del uteliggare (framförallt på andra sidan spåret samt över bron från Brickell sett).

Däremot så är ju South Beach fullt av vackra byggnader och är ju också väldigt turistanpassat, dvs upplevs som rent och fint.
 

Carlos

Medlem
Nu blev jag genuint nyfiken :)
1. Hur definierar du en stad med "premiumkänsla"?
2. Vad skulle den "premiumkänslan" med staden ha att göra med priser och flygplan?
En kommentar till min egen fråga: tittar vi på andra flygbolag som British Airways, Lufthansa, och Swiss så flyger dessa bolag ofta med senaste och bästa dom har: A380 (BA/LH) och B77W (LX) och Business samt First är ofta fulla i min erfarenhet
3. Jag skulle nog inte blanda in de 2x ARN-AUS-ARN i denna diskussionen då de var delvis chartrade flighter som andra sålde platser till

Jag vet att du skämtar lite, men kombinationen av destination/flygplanstyp/priser är en intressant fråga så jag undrar på vad det är med Miami som du känner att skulle tillsäga "low price, low margin"? Miamirutten är rätt gammal, så man skulle kunna använda ditt argument om Boston också, men titta på det priset:
Z1SEBIZ SK Z Round-Trip 20879(SEK) B

MVH,
En nyfiken medelålders man i Vasastan :)
Hej Medelålders man! Jaha, jag trodde mig se någon post om öppnandet av en Miamirutt för mindre än ett år sedan. Kan dock ha sett fel eller bara varit från Stockholm. Ja detta var skämtsamt menat, men ni vet hur dem säger, ingen rök utan eld. Här kommer en högst subjektiv och lite överdriven förklaring (för effekt).

Miami känns... sunkigt, plastigt (på fler sätt än det uppenbara) och smaklöst. Behållningen ligger i vädret och de få husen som renoverats och inte ersatts av nybyggda hotell i glas och stål och mycket blåa och lila lampor lite hej svejs. Sen ska vi inte glömma att Miami ligger i Florida, fråga en amerikan om Florida så förstår ni vad jag menar. (eller testa att googla "Florida Man").

En amerikansk vän till mig (jag bor i USA) beskrev Miami som "Ett Las Vegas utan självdistans," för mig är det en helt perfekt beskrivning.

Angående priset har jag ingen aning, vet bara att det är dyrare att flyga inrikes till från NYC till DC än till Detroit.
 
Toppen