Senaste nytt

Guide: Nya Swiss Arrivals Lounge i Zürich

Senator

Moderator
Eftersom jag inte får lägga till denna i facket "Guider" så skriver jag här. Denna loungen öppnades nyligen och jag hann med 45min medan jag väntade på tåget till Zug i veckan. Tyvärr är bilderna av dålig kvalitet från min iPhone

Läge
I ankomsthallen/bagagehallen vid "Arrival 2" där icke-Schengen resonärer kommer ut. Man går in och tar hissen upp en våning

Access
Passagerare som ankommit med Swiss eller Lufthansa i första klass eller business class
Lufthansa/Swiss Hon Circle, Senator och Frequent Traveller medlemmar samt numera även Star Gold

Allmänt
Stor och trevlig lounge, öppen varje dag mellan 06-13. Samma stil som övriga Swiss Lounger

IMG_0136.jpg

Loungen ger möjlighet till att ta en dusch, fräscha upp sig och äta en lätt frukost innan man fortsätter från flygplatsen. Väldigt fräscha nya duschar måste jag säga.

IMG_0133.jpg

Mat och dryck
Frukostbuffé med varm mat, bröd, yoghurt, pålägg, frukt, något sött samt varma och kalla drycker. Även färsk smoothies görs samt Barrista kaffe finns.

IMG_0129.jpg

Duschmöjligheter

Flera duschar (14 tror jag), toaletter och relaxområde.

IMG_0134.jpg

IMG_0135.jpg

Underhållning och kommunikation
Trådlöst internet i loungen + massor av datorer

IMG_0131.jpg

Övriga faciliteter
Receptionen kan hjälpa till med incheckning, ombokningar samt bokning av hotell, tågbiljetter och annat.

Väldig bra!
 

A380*G

Medlem
Oj, så även *G får tillträde! En stor ändring mot förr. Är den gamla arrival lounge kvar eller blev den ersatt av denna?
 

Senator

Moderator
Oj, så även *G får tillträde! En stor ändring mot förr. Är den gamla arrival lounge kvar eller blev den ersatt av denna?

Hej, den gamla är nu stängd. Det går även att komma in mot betalning om jag minns rätt, men det var ganska dyrt typ CHF 50 per person.
 

Jonas C

Medlem
Märkligt att man låter *G använda loungen, tycker att de enbart borde låta M&M's egna statuspax använda loungen främst för differentieringssyften. Intressant iaf att SWISS har valt att inte ha lika stränga regler som Lufthansa när det gäller access. Antar att man inte behöver ankomma från Interkontinental destination? Stänger man fortfarande klockan 13?
 

A380*G

Medlem
Märkligt att man låter *G använda loungen, tycker att de enbart borde låta M&M's egna statuspax använda loungen främst för differentieringssyften. Intressant iaf att SWISS har valt att inte ha lika stränga regler som Lufthansa när det gäller access. Antar att man inte behöver ankomma från Interkontinental destination? Stänger man fortfarande klockan 13?

Svar på dina frågor...
SWISS arrival lounge

Inget där om att *G har access. Är det en officiell regel?
 

jumbooze

Medlem
Om man landar efter 13 och har transfer? Jag kommer flyga SFO-ZRH-CPH
Ankomst 15:40 vidare 17:25 mot CPH. ca 40 min i en lounge + en dusch hade varit trevligt.

Men vilken skulle man ta då?
Jag har biljett i C och ingen status bara EBS eller kanske EBG om alla poäng kommer in & retro funkar.
 

Magino

Medlem
Om man landar efter 13 och har transfer? Jag kommer flyga SFO-ZRH-CPH
Ankomst 15:40 vidare 17:25 mot CPH. ca 40 min i en lounge + en dusch hade varit trevligt.

Men vilken skulle man ta då?
Jag har biljett i C och ingen status bara EBS eller kanske EBG om alla poäng kommer in & retro funkar.
Då denna lounge stänger 13 har du inte så många alternativ. Du får gå till business loungen inne i terminalen ifall du inte har uppnått guld och kan njuta av senator loungen.
 
Toppen