Senaste nytt

Stockholm - Sydney via Hong Kong med SAS och Cathay Pacific

TottLy

Ny medlem
Är endast 1 stopp viktigt kan du ju även kika på
Thai Airways A*
Emirates
Qatar
Singapore Airlines A*
Air India A*
Air China A*

Tack för alla tips !
Det lutar nog åt Singapore Airlines från Stockholm med teknisk mellanlandning i Moskva (jag antar att man måste lämna planet?)fvb till Singapore och Sydney. Flygtid 23.45 och väldigt mycket billigare. Eftersom vi skall kryssa mellan 2-17 feb 2019 till NZ blir återresan från Auckland till Sthlm. Den tar 27 timmar. Prislappen för en ombokningsbar BC-biljett blir ca 28.000/pers. Platserna från NZ börjar bokas upp. Så jag slog till. Finns kanske bättre men det känns bra att ha det gjort. Båten väntar inte liksom. :)
 

Mr Basic

Medlem
Tack för alla tips !
Det lutar nog åt Singapore Airlines från Stockholm med teknisk mellanlandning i Moskva (jag antar att man måste lämna planet?)fvb till Singapore och Sydney. Flygtid 23.45 och väldigt mycket billigare. Eftersom vi skall kryssa mellan 2-17 feb 2019 till NZ blir återresan från Auckland till Sthlm. Den tar 27 timmar. Prislappen för en ombokningsbar BC-biljett blir ca 28.000/pers. Platserna från NZ börjar bokas upp. Så jag slog till. Finns kanske bättre men det känns bra att ha det gjort. Båten väntar inte liksom. :)
Se det som om du sparade 2x12.000kr jmf med SAS+Cathay :D
 

NotRyan

Medlem
Tack för alla tips !
Det lutar nog åt Singapore Airlines från Stockholm med teknisk mellanlandning i Moskva (jag antar att man måste lämna planet?)fvb till Singapore och Sydney. Flygtid 23.45 och väldigt mycket billigare. Eftersom vi skall kryssa mellan 2-17 feb 2019 till NZ blir återresan från Auckland till Sthlm. Den tar 27 timmar. Prislappen för en ombokningsbar BC-biljett blir ca 28.000/pers. Platserna från NZ börjar bokas upp. Så jag slog till. Finns kanske bättre men det känns bra att ha det gjort. Båten väntar inte liksom. :)
Stoppet i Moskva, där du måste av och genom ny security, suger ju men SQ är alltid SQ så det blir nog kanonbra...
 

HenrikT

Medlem
Cathay är ett av mina absoluta favoritbolag i business class. Deras 77W som de kör mellan Hong Kong och Sydney är super. Likaså service och bemötande.
 

sembl

Medlem
Har du kollat med start I CPH ? Hittade Cathay Pacific I September till Sydney från Kopenhamn för 28000 sek i business. Från stockholm var det som sagt mycket dyrare och bättre att köpa den resan separat.
 

TottLy

Ny medlem
Har du kollat med start I CPH ? Hittade Cathay Pacific I September till Sydney från Kopenhamn för 28000 sek i business. Från stockholm var det som sagt mycket dyrare och bättre att köpa den resan separat.

Ja. Ungefär dubbla priset + resa till CpH...
 
När jag åkte din sträcka så valde jag Austrian, Thai och Air China pga att man inte tjänar EB poäng med Cathay P.
 

SK989

Medlem
Ja, det finns. Inte billigt dock.

Visa bifogad bild 73735
Har kollat runt på olika bokningssajter men inte nånstans får jag upp kombinationen SK/CX ARN-SYD i business (i ekonomi dyker den upp). Först trodde jag att problemet var att det är fullt i business, men så är det inte om man söker på ARN-HKG resp HKG-SYD.

Nån som har ett bra tips på nån nätresebyrå som klarar av lite mer detaljerade önskemål?
 
Toppen