Senaste nytt

Lufthansa First Class Terminal, Frankfurt

<blockquote><strong>nilsson;42199 wrote:</strong> Ojdå. Guide Michelin som bara har tre stjärnor...</blockquote>
<br />
Jag har rättat artikeln, det jag avåg var en "femstjärnigt hotell". Tyvärr har jag inte besökt en trestjärnig Michelin restaurang ännu så jag kan inte jämföra men jag gissar att det innebär en betydligt högre nivå.
 

Kevinator

Medlem
Glöm inte passa på att käka även om ni flyger LH F senare-dryck och ffa maten från Do &amp; co överstiger "himmelsvitt" kvaliteten i Luften. I maj är det "Spargelsaison" och då kan man beställa grov, vit sparrris med perfekt hollandaise till sin oxfile eller wienerschnitzel. Och det går bra även till frukost...Så nöjer inte med den matsedel som ligger framme på bordet. I FCT är NÄSTAN allt möjligt. Ankorna kan man samla på och de finns i ännu fler varianter i MUC FCL. Jag brukar passa på att ta ett avslappnande bad och byta om före nästa flyg. Om Ni reser med sambon eller träffat på ett RIKTIGT trevligt ressällskap kan nämnas att badkaret rymmer 2 personer mer än väl och att det är gott om plats i badrummet :)

Man får alltså bada 2 pers?
 

Rodnt

Medlem
Hittar ingen specifik FCT-tråd så jag hoppas det är ok att jag frågar i denna:

Frun och jag ska flyga LH first från Frankfurt om knappa två veckor och ska då såklart besöka FCT. Som bokningen ser ut just nu är layovern bara 1:45 med ankomst från ARN (med Lufthansa).

Frågan är om det är tillräckligt med tid för att hinna få en upplevelse i FCT? Att vi inte hinner äta en tre-rätters och ta ett bad förstår jag ju, men hinner vi kolla runt, sitta ner och fika och suga in atmosfären litegrann utan att stressa tror ni?

Alternativet är att flyga ett par timmar tidigare (i SAS Go), men då få dryga 6 timmars layover.. kan tillägga att det är mer bekvämt för oss att åka från ARN med det senare flyget, så jag vill ju att 1:45 ska räcka :)
 

agehall

Medlem
Finns ju en gigantisk tråd om LH First...

Hsh, jag tycker 1:45 är aningen kort för att gå bort till FCT. Men visst hinner man om man vill. Tar ju inte många minuter att se alltihop för den är ju inte så stor. Men vill man maximera tiden är nog FCL bättre.
 

Rodnt

Medlem
Finns ju en gigantisk tråd om LH First...

Hsh, jag tycker 1:45 är aningen kort för att gå bort till FCT. Men visst hinner man om man vill. Tar ju inte många minuter att se alltihop för den är ju inte så stor. Men vill man maximera tiden är nog FCL bättre.

Jo, men jag tänkte att den tråden snarare handlar om flyget än terminalen/loungen.

FCL ja, men nog borde man väl välja FCT bara för att? Eller? Kan också tillägga att frun är gravid så ingen alkohol. Och ingen av oss röker cigarr, knappt under pistolhot ens. Är nog mest ute efter skjutsandet i bil samt att få se det ”alla” (på BC) pratar om :)
Bokar absolut om till SAS-flighten om jag blir övertygad om att 1:45 är för kort. Det är min första First-upplevelse och magkänslan säger att det kommer dröja ett par år till nästa gång (pga småbarn..)
 

Dr. Miles

Expert
Jo, men jag tänkte att den tråden snarare handlar om flyget än terminalen/loungen.
Annars finns det den här tråden. :)
Lufthansa First Class Terminal, Frankfurt | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

FCL ja, men nog borde man väl välja FCT bara för att? Eller? Kan också tillägga att frun är gravid så ingen alkohol. Och ingen av oss röker cigarr, knappt under pistolhot ens. Är nog mest ute efter skjutsandet i bil samt att få se det ”alla” (på BC) pratar om :)
Bokar absolut om till SAS-flighten om jag blir övertygad om att 1:45 är för kort. Det är min första First-upplevelse och magkänslan säger att det kommer dröja ett par år till nästa gång (pga småbarn..)
Även om man får bil till flygplanet, får ni "promenera" till FCT, så om det var jag, skulle jag inte välja FCT om er layover är 1 timmar 45 minuter och frun var gravid.

Jag vet inte om man får egen bil från FCL till planet. Kanske någon med erfarenhet kan svara på?
 
Toppen