Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

masaba

Medlem
@gneken svarade på din första fråga.

För fråga 2 så är svaret nej - Krediten syns på huvudkortsinnehavaren :)

Tack även för det svaret. Ditt och Gnekens svar hamnade på olika sidor i tråden så jag missade ditt först. Därav min något överflödiga fråga här innan.

Perfekt. Det viktiga är att krediten enbart syns på mig så den inte visas dubbelt.

Tack båda för snabba svar. :)
 

mixtape

Ny medlem
Jag har nått min kreditgräns för månaden. Kan jag göra en inbetalning till mitt amex-konto och förvänta mig att kreditgränsen höjs med motsvarande belopp?
 

patteng

Medlem
Jag har nått min kreditgräns för månaden. Kan jag göra en inbetalning till mitt amex-konto och förvänta mig att kreditgränsen höjs med motsvarande belopp?

Gjorde det senast för cirka 2veckor, inga problem.
Kreditgränsen ”höjs” inte men du får självklart mer i saldo att handla mera för :)
 

Migato

Medlem
Du kan alltid göra extra inbetalningar. Och ja, när du har gjort det så höjs ju såklart ditt disponibla belopp

Om jag inte har fel ska man dock inte göra extra inbetalningar som överstiger ens kreditgräns. Då blir det lite struligt och Amex måste föra tillbaka summan som överstiger kreditgränsen.
 

EWR01

Ny medlem
Ansökte om kortet igår men fick info att besked skulle komma per mail/post, vilket jag finner konstigt. Är detta standard? Har Amex Plat sedan tidigare, alltid betalat räkningar i tid. Stabil inkomst osv.
 

Benz

Medlem
Bara en heads up, för er som har er brytdatum i dagarna.
Fick fakturan idag samtidigt som posten "Årsavgift för kontot" dök upp bland mina bokförda transaktioner. Detta trots att jag bara haft kortet i en månad och således har 11 månader kvar utan avgift. Ringde kundtjänst som förklarade att de har något "tekniskt problem" som ställer till det. Lät dock som att de inte gör något utan att kortägaren hör av sig, vilket känns slappt. Killen på kundtjänst löste dock misstaget kvickt men jag lär hålla ögonen på saldot ett tag framöver.
 
Toppen