Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Per N

Medlem
Då tillhör man skaran som lyckats boka om till Singapore Airlines First från Köpenhamn. Tyvärr fanns det inte platser på hemresan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Faustus

Medlem
Fanns ganska god tillgänglighet, kollade snabbt i juni:
1, 2, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, fanns det två platser CPH -> SIN.

Någon som kan kolla om det går att boka A380 från typ Frankfurt eller Paris?
 

Faustus

Medlem
Det är bara ringa till SAS och fråga. Något annat sätt finns det inte än så länge.

Hehe redan bokat Köpenhamn -> Singapore, precis pratat med dem i typ en halvtimma innan allt var på plats (jag var rätt oförberedd) så nu skäms jag lite för att ringa direkt igen. Men egentligen vilja jag ju åka A380
 

Krotan

Medlem
Även jag har lyckats boka om två pax från C till F i min resa som innehåller fem pax totalt (uppdelat på olika bokningar). Skatterna gick upp med 40kr per person (kaffepengar i sammanhanget).
SIN-CPH bokat i början på Januari som en hemresa från Bali. Ditresan går med Thai B747 (tre pax i F) över BKK från MUC.
Ska bli riktigt kul att testa deras F på long-haul!
 

pastar

Medlem
Jag hakade på detta också och har nu en bokning SIN-CPH som ligger.
Nerresan hoppas jag på att det ska dyka upp en LH kombo, men fram till dess så bokade jag en TG via BKK (Ska till Bali och den "lägger upp lite" för en eventuell LH via tex Tokyo).
Insåg nu att det fanns SQ CPH-SIN på rätt datum ner också. Skulle ni som vet lite ha satsat på SQ åt båda håll som utgångspunkt och sedan jobba utifrån det.
Frågan är egentligen 2*SQ eller Thai. (Lyxproblem)
 

blobloblo

Medlem
Jag hakade på detta också och har nu en bokning SIN-CPH som ligger.
Nerresan hoppas jag på att det ska dyka upp en LH kombo, men fram till dess så bokade jag en TG via BKK (Ska till Bali och den "lägger upp lite" för en eventuell LH via tex Tokyo).
Insåg nu att det fanns SQ CPH-SIN på rätt datum ner också. Skulle ni som vet lite ha satsat på SQ åt båda håll som utgångspunkt och sedan jobba utifrån det.
Frågan är egentligen 2*SQ eller Thai. (Lyxproblem)

SQ (no-brainer)
 

Capa

Medlem
Även jag har lyckats boka om två pax från C till F i min resa som innehåller fem pax totalt (uppdelat på olika bokningar). Skatterna gick upp med 40kr per person (kaffepengar i sammanhanget).
SIN-CPH bokat i början på Januari som en hemresa från Bali. Ditresan går med Thai B747 (tre pax i F) över BKK från MUC.
Ska bli riktigt kul att testa deras F på long-haul!

Mycket spännande detta, vågar man boka om ett ben i en befintlig bokning i höst från FRA-BKK (TG F) till CPH-SIN (SQ F)? Alltså vågar man ta risken att stå där utan biljett och sedan inte få tillbaka sin ursprungliga plats FRA-BKK med TG F? Kanske jag som är nojjig, det borde ju inte vara några problem om man Tallin kan biljettera den. Alltså minimal risk att de cancellerar biljetten. Hur resonerar ni? Boka först, fråga sen? :)
 
Toppen