Senaste nytt

Söker biljett Köpenhamn-Nya Zeeland

Sorry tusen frågor. Men 90000 poäng för business då, samt för två personer? Och en 241 voucher då eller?

Jag har inte åkt än, men 90.000 poäng samt en voucher.
Själv åker jag Göteborg-Frankfurt-Bangkok-Singapore-Auckland // Auckland-Bangkok-Frankfurt-Göteborg, men det är inget som påverkar poängpriset, endast skatterna.
 
Här kan du se vad en Star Alliance award från Europa kostar i poäng:

tabell.jpg

Poängtabeller | SAS

Nya Zeeland ligger i zonen som heter "Stillahavsområdet". Poängpriserna ovan är för en person, tur-och-retur, utan American Express-voucher. Varje American Express-voucher ger antingen halva poängpriset för en person eller så får två personer åka till poängpriset för en person.
 
Last edited:
Aha okej, då förstår jag. Då kanske det inte är ett alternativ med poängresa. Vi är fyra som ska åka, samt har bara strax under 180k poäng samt en 241 voucher.
 
Fast jag tänker att slår man ut det på 4 pers så blir medelvärdet per person en bra bit under 25 tkr.
Man ska ha en otrolig tur för att samma flighter i en awardbiljett ska vara tillgängliga för rimliga pengar som revenue-biljett (jag antar att alla 4 vill flyga samma flyg). T ex mitt exempel ovan (som dock var för 4 personer; för 2 personer öppnas det upp troligtvis upp fler routingmöjligheter), det kostar 63327 SEK per person (dock med businessclass istället för ekonomiklass mellan Auckland och Melbourne):

ITA.jpg
 
Toppen