Senaste nytt

Söker biljett Köpenhamn-Nya Zeeland

  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Auckland/Christchurch, NZ
  • När vill/behöver du resa ut? 8 dec 2018 +/3 dgr
  • När vill/behöver du komma hem? Måste vara hemma 6 januari 2019
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 veckor inkl ev stopover
  • Hur många personer som skall resa? 3 vuxna, 1 barn 2 år
  • I vilken kabinklass? Economy, economy premium, business (vill gärna veta skillnad i pris)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Förslagsvis blir det väl singapore airlines
  • Vad är din budget? (per person) 12-14ksek economy, 14-25 ksek för högre klasser
  • Vad är det viktigaste för dig? 1. Pris 2. Tid (åker helst sen eftermiddag utreda från Köpenhamn)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Stopover Singapore, ca 1-2 dgr utresa, hemresa kanske en dag stopp.
Vi har en hel del Eurobonus-poäng samt 2-4-1 voucher men det lönar sig väl inte att använda det för denna resa eller?
 

squeezen

Medlem
Om det är singapore som gäller är det bara att kika på deras sida för priser.

Du vill ju resa i något av peak så inte direkt jättebilligt men finns detta i business:

1DF9B18D-D672-4922-BEA1-E602BB8CB50B.png

Dock oneworld. Pris per vuxen (i dkk eftersom cph är avreseort).

Om du tar voucher så skulle det ju vara om du har poäng nog att boka två på den, sedan köpa platser till resten.
Thai är nog best bet isf. Singapore har iofs börjat öppnas men begränsad tillgänglighet på awards till eurobonus.
 
Om det är singapore som gäller är det bara att kika på deras sida för priser.

Du vill ju resa i något av peak så inte direkt jättebilligt men finns detta i business:

Visa bifogad bild 73126
Dock oneworld. Pris per vuxen (i dkk eftersom cph är avreseort).

Om du tar voucher så skulle det ju vara om du har poäng nog att boka två på den, sedan köpa platser till resten.
Thai är nog best bet isf. Singapore har iofs börjat öppnas men begränsad tillgänglighet på awards till eurobonus.

Hej! Tack för svar!

Men har fått för mig att det är dåligt värde att använda poäng i detta fall? Vad menar du med Thai som best bet? :)
 
  • Var är din destination? Auckland/Christchurch, NZ
Hur menar du här, vill du anlända till Auckland och flyga hem från Christchurch, eller?

Men har fått för mig att det är dåligt värde att använda poäng i detta fall?
Det är mycket bra värde om ni väljer businessclass eller förstaklass.

Vad menar du med Thai som best bet?
Att Thai Airways är det flygbolag som med störst sannolikhet har bonusplatser lediga på den här sträckan under de här datumen.

Att om ni ska använda poäng är platser med thai nog mer troligt att hitta än singapore.
Jag tycker man ska kolla alla flygbolag, man kan inte vara för selektiv om man letar efter 4 bonusplatser och hemresan sker under högsäsong.
 
Last edited:

ekf

Medlem
Men har fått för mig att det är dåligt värde att använda poäng i detta fall?
Dåligt värde vet jag inte, det är så klart mindre värde än att åka First Class, men som bekväm transport till Auckland tycker jag det är ok värde. Jag har betalat ca 3700kr t&r i skatter för en person från Göteborg för kommande vinter, det borde bli mindre från Köpenhamn och dessutom flyger raka vägen.
Jag skulle föreslå CPH-BKK-AKL i Business med Thai för poäng och med voucher, snabbare och smidigare blir svårt.
 
Vi menar att vi kan åka vilken kombination som helst men prel till Cc och hem från Auckland. Eller tvärtom.

Kan tänka oss alla flygbolag definitivt!

Hur menar du här, vill du anlända till Auckland och flyga hem från Christchurch, eller?

Jag tycker man ska kolla alla flygbolag, man kan inte vara för selektiv om man letar efter 4 bonusplatser och hemresan sker under högsäsong.
 
Hej. Tack! Vad betalade du i poäng då? Business class? Åkte du också till Auckland då?

Dåligt värde vet jag inte, det är så klart mindre värde än att åka First Class, men som bekväm transport till Auckland tycker jag det är ok värde. Jag har betalat ca 3700kr t&r i skatter för en person från Göteborg för kommande vinter, det borde bli mindre från Köpenhamn och dessutom flyger raka vägen.
Jag skulle föreslå CPH-BKK-AKL i Business med Thai för poäng och med voucher, snabbare och smidigare blir svårt.
 
Jag tipsar om följande, i skrivande stund fanns det 4 lediga bonusplatser:

Utresa:
Dec 09, Köpenhamn-Stockholm, 15:20-16:30, SAS SK1424, SAS Plus
Dec 09, Stockholm-Peking, 18:20-09:40 (landar Dec 10), Air China CA912, businessclass
Bensträckare i Peking (Kina introducerar 72 timmar visumfri vistelse i Peking & Shanghai | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor)
Dec 11, Peking-Auckland, 01:05-18:30, Air China CA783, businessclass
Dec 11, Auckland-Christchurch, 20:00-21:25, Air New Zealand NZ571, ekonomiklass

Hemresa:
Jan 03, Auckland-Melbourne, 08:30-10:35, Air New Zealand NZ123, ekonomiklass
Jan 03, Melbourne-Shangahi, 11:35-19:25, Air China CA178, businessclass
Övernattning på egen bekostnad i Shanghai. Passa gärna på att åka det supersnabba maglev-tåget från/till flygplatsen
Jan 04, Shanghai-Frankfurt, 11:35-17:10, Air China CA935, businessclass
Jan 04, Frankfurt-Köpenhamn, 21:45-23:10, Lufthansa LH832, businessclass
 

ekf

Medlem
Hej. Tack! Vad betalade du i poäng då? Business class? Åkte du också till Auckland då?
Jag har inte åkt än, men 90.000 poäng samt en voucher.
Själv åker jag Göteborg-Frankfurt-Bangkok-Singapore-Auckland // Auckland-Bangkok-Frankfurt-Göteborg, men det är inget som påverkar poängpriset, endast skatterna.
 
Toppen