Senaste nytt

Betala på exekutiv auktion

Kristofer

Medlem
Är lite sugen på att bjuda på en lägenhet som Kronofogden säljer på exekutiv auktion. Om man vinner auktionen måste man betala 25% omedelbart, vilket i detta fall borde betyda typ en halv miljon kronor. Det fina är att Fogden tar Visa och Mastercard (dock ej Amex/Diners). Kan man få SEB kort att acceptera en sådan megatransaktion för Eurobonus Mastercard tro? :cool:
 

Sakoz

Medlem
Javisst, om du inte har så hög kredit (vilket är ovanligt) så sätter du bara in det beloppet på ditt "kortkonto" så får Du ett tillgodo saldo. Varsko därpå att Du ska göra en stort köp. Jag gjorde så på ett köp som var på 110 tSEK och min kredit är på 50 tSEK.

En annan detalj är att de flesta transaktioner över 200 tSEK kontrolleras från alla håll. Varje gång jag gör en transaktion på över 200 tSEK på Internet banken ringer alltid banken och frågar om allt är i sin ordning. Bara en vanlig rutinkontroll.
 

A380*G

Medlem
Är lite sugen på att bjuda på en lägenhet som Kronofogden säljer på exekutiv auktion. Om man vinner auktionen måste man betala 25% omedelbart, vilket i detta fall borde betyda typ en halv miljon kronor. Det fina är att Fogden tar Visa och Mastercard (dock ej Amex/Diners). Kan man få SEB kort att acceptera en sådan megatransaktion för Eurobonus Mastercard tro? :cool:

Som andra säger, det ska gå.

Jag antar att du är medveten om risken med att köpa lägenhet på detta vis? Man godtar alla objektets fel och brister rakt av (om det skulle finnas några).
 

seat56f

Medlem
Som andra säger, det ska gå.

Jag antar att du är medveten om risken med att köpa lägenhet på detta vis? Man godtar alla objektets fel och brister rakt av (om det skulle finnas några).

Till exempel en tidigare ägare som vägrar flytta ut - måste hamna högt upp på "störande saker i nyköpt lgh" :)
 

Palazzi

Medlem
Undrar om de tar kort på exekutiv auktion i Italien.. Halva Italien säljs snart på auktion. Min kusin köpte nyss en alpvilla på exekutiv auktion för under 50% av beräknat marknadsvärde! Är själv lite sugen på att köpa en lägenhet , men det får bli 2013 isf. Jag hoppas på att Euron och bostadspriserna förblir låga :) Så mycket som jag pendlar lönar det sig rätt snabbt att köpa en lägenhet.
 
Toppen