Senaste nytt

Butterstangen!?...(Lufthansa catering)

MarcusC

Medlem
Någon som förstår vad det är för skräp LH serverar på vissa rätt långa flighter (ex vis GOT-MUC) 1.45 flygtid. Det är alltså en brödstång fylld med smör. Det är bland det sämre i cateringväg jag smakat. Klarar mig hellre utan, eller äten en Pretzel i loungen.
 

Jonas C

Medlem
Finns en väldigt intressant tråd om detta på Flyertalk, om inte du har läst den redan. "The Notorious Breadstick" tas upp i den.

LH in Europe - downgraded catering (J+Y) - FlyerTalk Forums

Vad som framgår i tråden så tenderar LH att anpassa sin catering efter den konkurrens som finns på sträckan. Två sträckor med samma flygtid kan med andra ord ha helt olika catering koncept, t.ex MUC-AMS och MUC-GOT. Jag antar att LH är enda operatören på MUC-GOT, därav det sämre catering konceptet.
 

A380*G

Medlem
Finns en väldigt intressant tråd om detta på Flyertalk, om inte du har läst den redan. "The Notorious Breadstick" tas upp i den.

LH in Europe - downgraded catering (J+Y) - FlyerTalk Forums

Vad som framgår i tråden så tenderar LH att anpassa sin catering efter den konkurrens som finns på sträckan. Två sträckor med samma flygtid kan med andra ord ha helt olika catering koncept, t.ex MUC-AMS och MUC-GOT. Jag antar att LH är enda operatören på MUC-GOT, därav det sämre catering konceptet.

Ja, dessutom så anser nog många att GOT-MUC är en kort flygning. Jämför LHs servering med det skräp SK serverar på tex ARN-FRA. :rolleyes::D
 
De finns ju även på GOT-FRA och är inte goda alls. Nej, de där Wasa knäckesakerna man serverade ett tag var i alla fall ätbara och av samma låga kostnad.
 

MarcusC

Medlem
Har man inget bra att servera ska man låta bli. Två timmar ska väl folk kunna klara sig utan mat.

Jag är benägen hålla med, men är mest förbryllad över att man är så inkonsekventa. På ex vis GOT-DUS / DUS-GVA serverade man senast en pastasallad som var helt ok. Detta på rutter som är kortare flygtid än ex vis GOT-MUC. Vet man det är skräpmat (butterstang)..såkan man hellre äta extra i lounge / på flygplats.
 

A380*G

Medlem
För alla medvetna resenärer som reser eco intra Europa så borde det vara glasklart att oavsett flygbolag så ska man se till att ha ätit innan boarding. Man får iaf inte vara hungrig.
 

nilsson

Medlem
För alla medvetna resenärer som reser eco intra Europa så borde det vara glasklart att oavsett flygbolag så ska man se till att ha ätit innan boarding. Man får iaf inte vara hungrig.

Här måste jag återigen berömma KLM för deras catering. Jag har aldrig varit missnöjd med deras smörgåsar.
 
Toppen