Senaste nytt

Kan jag få mer än 6000 EuroBonus poäng i välkomstbonus på Diners Club kortet?

tomle

Medlem
Jag läste också detta. Denna loungen verkar vara vara snäppet bättre än Menzies Business Lounge. Jag kommer dock att använda mitt Amex Guldkort för att komma in, då kostar det bara 50 kr iställer för 125 kr!

Undrar om man kan plocka in +1 med Amex Guld och använda Diners till sig själv eller tvärt om i de fall man inte flyger *A.

Med tanke på rubriken så kanske den borde ändras. Tråden börjar bli rätt lång nu...

Det kan vara att tråden syftar på "SAS Eurobonus Diners Club-kort tråd", behöver väl eventuellt döpas om då :)
 
Last edited:

mry

Medlem
Jag gjorde detta och fick inte bara ett kort utan två av dem. Dock verkar det vara problem för mig att ens aktivera ett av dem... Varför måste de göra det så krångligt?
 
Tror jag har skrivit om det tidigare men fick Diners-fenomenet bekräftat igen igår. Säljaren igår tog en extra tid att titta noga på kortet och nämnde att DC kortet impar mer än AMEX Centurion. På frågan varför svaret var: exklusivt och udda, Plat Amex och black Amex har nästan varenda kotte i NYC men DC ser man kanske en i ett par veckor. Själv jag blev nyfiken på det hela och det verkar som DC i USA tar inte emot ansökningar längre. Det var faktiskt mycket bekvämare när svenska DC hade MC logot på baksidan :)

Det skulle ju finnas en counter som visar loungebesöken i DC kontot. Tyvärr ser jag inte det ännu. Men det gick bra att ringa och fråga hur många besök är kvar.
 
Last edited:
Diners har ju funkat sådär på ICA tidigare, noterade häromveckan att ICA i Solna centrum fått upp en Diners-klisterlapp och det fungerade att använda. har kört på EB-mastercardet tidigare, men dubbelt så många poäng på maten är ju bättre.

Tipsade Diners om just denna ICA tidigare i sommar, undrar om det var därför eller om dom har börjat samarbete med ICA också?
 

Dr. Miles

Expert
Diners har ju funkat sådär på ICA tidigare, noterade häromveckan att ICA i Solna centrum fått upp en Diners-klisterlapp och det fungerade att använda. har kört på EB-mastercardet tidigare, men dubbelt så många poäng på maten är ju bättre.

Tipsade Diners om just denna ICA tidigare i sommar, undrar om det var därför eller om dom har börjat samarbete med ICA också?

ICA är franchise därför har de olika kortacceptans hos olika butiker.
Däremot Coop är det samma så gäller Diners/Amex oavsett vilken Coop butiker.
 
ICA är franchise därför har de olika kortacceptans hos olika butiker.
Däremot Coop är det samma så gäller Diners/Amex oavsett vilken Coop butiker.

Ah, tänkte det var nån deal med ICA-banken som styrde... får väl tipsa Diners om några fler ICA-butiker jag brukar hamna på då :D
 

ushac

Medlem
Hej,

Har nyligen skaffat SAS DC. Är det någon som har koll på hur exakt poängbonusen räknas fram? Formuleringen "20 poäng för varje hundralapp du handlar för" är lite tvetydig. När görs avrundningen, per köp eller per månad? Dvs är det sum(floor(x; 100) * 0.2) eller floor(sum(x); 100) * 0.2? Görs det någon vidare avrundning efter det?

Räknar jag på det första sätta får jag det till 2280p och på andra 2300p för min första månad, men när poängen trillade in hos EB var det 2000p. Inga gigantiska siffror direkt, men det stör mig när det inte går ihop... Iaf smidigt att ta hem excel-fil från DC e-saldo och testa med. :)

E
 

Ninjamasse

Medlem
Hej,

Räknar jag på det första sätta får jag det till 2280p och på andra 2300p för min första månad, men när poängen trillade in hos EB var det 2000p. Inga gigantiska siffror direkt, men det stör mig när det inte går ihop... Iaf smidigt att ta hem excel-fil från DC e-saldo och testa med. :)

E

Tror det faller ut i block om 500, så har du 2300 får du 2000 och 300 sparas till nästa månad...
 
Toppen