Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

FFlash

Medlem
EU261-tråden är nedklottrad med exempel på det motsatta.

Jag vet :)
Kan konstatera samma gäller min erfarenhet av AY, det verkar som mången svensk hyllar AY för god 261 hantering men däremot har jag själv alltid så jädrans svårt med dem.
Känns som man betraktas sskit om man är på hemmaplan.
 

agehall

Medlem
Kan konstatera samma gäller min erfarenhet av AY, det verkar som mången svensk hyllar AY för god 261 hantering men däremot har jag själv alltid så jädrans svårt med dem.
Det vet jag inte om jag håller med om. Finnair är ju erkänt svåra att ha att göra med när det gäller EU261/2004...
 

palmen

Moderator
EU261-tråden är nedklottrad med exempel på det motsatta.
Absolut är det så, men alla gånger de betalar utan problem rapporteras nog inte där, det är ju lättare att klaga än ge beröm oftast.
Min personliga uppfattning är att sas är bland de bästa på utbetalning enligt 261/2004 även om det finns många exempel på det motsatta också.
 

Brandten

Medlem
Är väl egentligen inte SAS som ska ha cred (tror jag) men försökte uppgradera vid gate till Business men det var helt fullt. Fanns enstaka platser i Plus men eftersom jag flög Plus hit och inte testat deras nya Go kabin så behöll jag platsen där bak. Istället la hon in seatblock på B platsen så det blir ju kanon ändå! :)
 

pswe

Medlem
Det har rapporterats förr men förtjänar att nämnas igen, SAS är grymt snabba med ersättningsutbetalningar. Drabbades av snön i onsdags vilket resulterade i en extra natt på hotell och flyg hem morgonen efter. I torsdags kväll skickade jag in en claim på utlägg, i går (fredag) efter lunch kom svar att pengarna är på väg. Imponerande!

För övrigt kan jag tipsa om att inte ställa sig i kön på flygplatsen för att få hjälp. (På små outstations finns av naturliga skäl begränsade resurser att hantera inställda flyg så kön tar lååång tid).
Jag bokade ett rimligt hotell på egen hand och nya biljetten för flyget kom i appen efter ca en timme. Jag kan garantera att jag satt och åt middag långt innan siste man i kön kommit fram.
 

Brandten

Medlem
Det har rapporterats förr men förtjänar att nämnas igen, SAS är grymt snabba med ersättningsutbetalningar. Drabbades av snön i onsdags vilket resulterade i en extra natt på hotell och flyg hem morgonen efter. I torsdags kväll skickade jag in en claim på utlägg, i går (fredag) efter lunch kom svar att pengarna är på väg. Imponerande!

För övrigt kan jag tipsa om att inte ställa sig i kön på flygplatsen för att få hjälp. (På små outstations finns av naturliga skäl begränsade resurser att hantera inställda flyg så kön tar lååång tid).
Jag bokade ett rimligt hotell på egen hand och nya biljetten för flyget kom i appen efter ca en timme. Jag kan garantera att jag satt och åt middag långt innan siste man i kön kommit fram.
Ja inte bara var SAS snabba, de betalade fast de inte behövde (force majeure), eller?
 
Toppen