Senaste nytt

Emirates stoppar beställning av nya A380

Alf

Medlem
Det tycker jag är ett rimligt krav att ställa på en leverantör med en så pass dyr produkt och speciellt när det varit diskussioner om att lägga ner produktionen av modellen. Man vill ju ha viss garanti för uppgraderingar och nya funktioner under produktens livslängd. Det är ju inte mobiltelefonmarknaden eller datormarknaden vi pratar om.
 

Taggen

Medlem
Vi får se, det verkar som om mindre plan med lång räckvidd är mer attraktivt. Nu dumpar iofs Norsken ett av sina experiment så flyga via storhubb är fortfarande attraktivt.
 
Jättekul med denna order. Airbus garanterar 10 års tillverkning i.o.m denna order läste jag. Jag tror att planet har framtiden för sig. Airbus har ju tagit fram en NEO "light" kallad "plus" som jag tror kommer generera en del beställningar. Om 5-10 år med den ökning vi ser av flygresor i bl.a Kina och Indien tror jag dessa kommer att komma väl till pass. En deligation med Airbus och Frankrikes president var ju i Kina i förra veckan för att sälja in A380 och lovade att dessa skulle kunna komma att produceras där/teknikutbyta med kineserna om de skulle beställa. Fler ordrar är att vänta, är min gissning.
 

Dr. Miles

Expert
Jättekul med denna order. Airbus garanterar 10 års tillverkning i.o.m denna order läste jag. Jag tror att planet har framtiden för sig. Airbus har ju tagit fram en NEO "light" kallad "plus" som jag tror kommer generera en del beställningar. Om 5-10 år med den ökning vi ser av flygresor i bl.a Kina och Indien tror jag dessa kommer att komma väl till pass. En deligation med Airbus och Frankrikes president var ju i Kina i förra veckan för att sälja in A380 och lovade att dessa skulle kunna komma att produceras där/teknikutbyta med kineserna om de skulle beställa. Fler ordrar är att vänta, är min gissning.
Off topic svar.

Airbus A320 serie och Airbus A330 byggs redan i Kina.

Airbus Tianjin assembly line to make first A320neo
- Xinhua | English.news.cn

Airbus inaugurates its A330 Completion & Delivery Centre in China
 
Toppen