Senaste nytt

Jämförelse av svenska kreditkort som ger miles/poäng

Dr. Miles

Expert
Du kan öppna konto hos Banco Popular och tjäna Avios på ränta, räntan på det kontot är 2% så €10.000 innestående ett år skulle alltså ge €200 kontant och 20.000 Avios
Det måste vara bra affärsmodell för inkassoinstitut i Sverige väl?;)
De kan låna pengar billigt och dela ut avios istället.
 

Harnos

Medlem
Försöker hitta informationen att SAS Diners är gratis för EBG, hittar den infon för MC men inte Diners, någon som vet vad som gäller?
 
Funderar lite runt olika kreditkort, jag kommer under hösten att byta till ett jobb som i princip inte har några resor under i alla fall första året eller så och därefter är det tveksamt om policy tillåter samlande av bonuspoäng på resor.

Vilket program är det då egentligen bäst att fortsätta samla poäng till om korten är det primära (eller enda) sättet att samla poäng på? Har idag EB MC och Diners... är det lika bra att fortsätta med dessa? Har ju läst en del mindre smickrande saker om BA Visa i andra trådar ;)
 

Dr. Miles

Expert
Vilket program är det då egentligen bäst att fortsätta samla poäng till om korten är det primära (eller enda) sättet att samla poäng på? Har idag EB MC och Diners... är det lika bra att fortsätta med dessa? Har ju läst en del mindre smickrande saker om BA Visa i andra trådar ;)

Om du handlar mer än 200.000 SEK per år kan BA Visa kort kan vara ett bra alternativ. Om du handlar mer än 200.000 SEK per kalendarår kan du få 2 för 1 voucher som gäller för alla BA destinationer med BA flyg.
Det ger färre avios(miles/poäng) per köp* än SAS EB Amex eller SAS EB Diners, men British Airways har långt fler destinationer än SAS när det gäller longhaul.

*Köp hos BA ger 20 avios per 100 SEK (Jag skriver den här finstilta texten innan Homer hackar på mig. ;))
 
Om du handlar mer än 200.000 SEK per år kan BA Visa kort kan vara ett bra alternativ.

Tveksamt att jag kommer upp i det utan jobbutlägg för hyrbilar och sådant. Dock verkar ju som sagt deras destinationsurval något bättre ;)
Hur värt är det att harva på EB och använda dom hos t ex andra Star Alliance-bolag? Även om jag inte har så bra erfarenheter av LH, men jag hoppas för deras skull att just sträckan vi åkt varit misshandlad...
 

JacobGBG

Medlem
Om du handlar mer än 200.000 SEK per år kan BA Visa kort kan vara ett bra alternativ. Om du handlar mer än 200.000 SEK per kalendarår kan du få 2 för 1 voucher som gäller för alla BA destinationer med BA flyg.
Det ger färre avios(miles/poäng) per köp* än SAS EB Amex eller SAS EB Diners, men British Airways har långt fler destinationer än SAS när det gäller longhaul.

*Köp hos BA ger 20 avios per 100 SEK (Jag skriver den här finstilta texten innan Homer hackar på mig. ;))

Men när det gäller awards på BA så håller man väl det främst till Short-haul?
 

Xilan

Medlem
Vilket program är det då egentligen bäst att fortsätta samla poäng till om korten är det primära (eller enda) sättet att samla poäng på? Har idag EB MC och Diners... är det lika bra att fortsätta med dessa? Har ju läst en del mindre smickrande saker om BA Visa i andra trådar ;)

Jag är inne på exakt samma spår. Det är kreditkortsanvändningen som ger störst del av min poängintjäning.
Jag använder idag SAS Amex och DC, men tror att BA långsiktigt är bättre att satsa på än SAS. Kan någon bekräfta att poängen inte har något sista giltighetsdatum på BA om man använder BA VISA eller reser minst en gång per 3 år.
 
Toppen