Senaste nytt

Vad har ni fått för kompensation för att ha fått åka med LN-RKP

airborn

Medlem
Gjorde en sökning men hittade inte en liknande tråd, finns det redan ber jag moderator att flytta tråden dit

Se ut som att jag kommer att hamna på denna kärra på resan till CPH-ORD

Jag reser i C och är EBG

tänker så. Har tidigare fått 5000p för icke fungerande wifi. På denna finns ingen alls.
Har också fått 5-10.000poäng när stolarna har strulat och här har vi med felaktig konfiguration och dessutom 170graders vinkel och inte 180 grader. sedan har vi det kassa IFE som också borde ge något.

så rimligtvis borde man få minst 10.000p i kompensation.

Är nyfiken på vad ni andra har fått.

undrar också om ni har lyckats ringa till SAS och få det ombokat till ORD via ARN (även om biljettreglerna inte tillåter gratis ombokning) på grund av att sas har bytt kärra.
 

johan_fbg

Medlem
Hjälpte min vän med en claim. Han åkte CPH-IAD på award i C utan status. Han fick 40k per person, inklusive barnet på två år.

Eftersom de använt två vouchers kostade alltså resan endast 5k poäng för två vuxna och ett barn. På hemresan fick de ett vanligt plan.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Du har alltså inte änns åkt ännu men funderar redan på vilken kompensation du ska kräva efter din flight..
Va tror du om att bokat något annat som du kanske blir nöjdare med?
Fast här på forumet så pratar man väl ofta om framförhållning och att det är bra att ha alternativen klara för sig. Det finns en del människor som kan vaska en businessbiljett, men alla har inte råd med det. Trådskaparen ställer faktiskt också frågan om det hade varit möjligt att boka om biljetten trots att den inte är ombokningsbar.

Jag skulle säga att ring till SAS och se om du kan boka om. De marknadsför ju att de har den nya businesskabinen på alla plan, så jag tror ändå att du har en chans att få boka om.
 
I November reste jag och sonen EWR-CPH och hamnade på denna farkost. Vi reste visserligen bara i GO. Den största besvikelsen var att det saknades WIFI. Självklart så märkte man ju också av att kabinen var äldre och mer sliten.
Jag hörde av mig efteråt och påpekade följande:
- Wifi saknas.
- Färre filmer tillgängliga i IFE.
- Mindre bekväma säten.

Svaret jag då fick var att man beklagade detta men att alternativet hade varit att ställa in flygningen och att man då ansåg det bättre med den här lösningen. Som lite goodwill fick vi dock 1000 extrapoäng var.

Det var inte mycket till kompensation, men å andra sidan så var mitt/vårt "lidande" också minimalt. Vi sov ändå hela flygningen. Om jag hade bråkat lite till så hade man kanske lyckats klämma fram ett antal poäng till, men samtidigt så måste väl även jag spela schysst. Jag tycker egentligen inte att jag förtjänade någon kompensation alls. Tvärtom så är jag ganska nöjd med att man inte ställde in flygningen.

Hur förstörd "business upplevelsen" blir om man hamnar i denna maskin kan jag inte uttala mig om, men min generella åsikt är att jag tycker att SAS kanske har varit lite för generösa med kompensation emellanåt.
 

Canadien

Medlem
Jag har fått uppgraderingskostnaden tillbaka (25k poäng Plus->Business). Då var det dock inte enbart p g a RKP utan stolen var dessutom delivis defekt och IFE:n strulade väldigt mycket.
 
Toppen