Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2018?

Berglund

Medlem
Känns väldigt arbiträrt, beror ju helt på vad man har för spendering eller kostnader som kommer tidigt på året. En jag känner köpte fyra biljetter till Super Bowl för 135 000 SEK. Men för egen del tänker jag februari, möjligen mars. Kämpa!
 
Tyvärr har jag bara Premium vilket gör att jag får nöja mig med en voucher för 2018. Den borde triggas till midsommar. En följdfråga, har det någon betydelse när den triggas, jag tänker på giltighet för uttag?
 

squeezen

Medlem
Undrar lite som Mattias, spelar det någon roll? Vad är syftet med tråden som sådan? Vet att det fanns för 2017 men handlar det bara om att tala om hur mycket man spenderar och vilka omkostnader man har så förstår jag inte riktigt meningen med det? Ska någon annan ha nytta av den infon eller?
 
Undrar lite som Mattias, spelar det någon roll? Vad är syftet med tråden som sådan? Vet att det fanns för 2017 men handlar det bara om att tala om hur mycket man spenderar och vilka omkostnader man har så förstår jag inte riktigt meningen med det? Ska någon annan ha nytta av den infon eller?
Jag läste forumreglerna, finns inget tvång att varken läsa eller skriva i varje tråd som finns. Det betyder att man kan hoppa över trådar som man inte finner intressanta. Finns ett antal trådar vars huvudsyfte inte är att sprida information som andra har nytta av.
 

squeezen

Medlem
Jag läste forumreglerna, finns inget tvång att varken läsa eller skriva i varje tråd som finns. Det betyder att man kan hoppa över trådar som man inte finner intressanta. Finns ett antal trådar vars huvudsyfte inte är att sprida information som andra har nytta av.
Det är förstått, men undrade om det har någon betydelse om när den triggas?
Uttryckte mig lite klumpigt kanske.

frågan är: är syftet med att tråden att tala om när man spenderat 150 resp 300’ eller Något annat/mer?

Om det är någon fakta, ”good to know”, relaterat till när den triggas finner jag det av intresse, därför frågan.

Jag tolkar ditt svar som att så inte är fallet?
 

palmen

Moderator
Tidigare spelad det roll då vouchern var giltig 1 år från att den triggades, men det är ändrat sedan något år tillbaka att vara giltig hela nästa kalenderår. Förra året var det också ett tag när vouchers blev giltiga i 2 år (även om vi aldrig lyckades lista ut hur det fungerade då det verkade lite random).

Jag skulle gissa att det blivit en "tradition" med att ha denna tråd varje år, nu spelar det som sagt mindre roll när vouchern är giltig hela nästkommande år.
 

Hafermann

Medlem
Första vouchern triggad genom Elitkortet. 100´kvar till den 2a. Funderar för fullt på om jag ska jobba mot en tredje med premiumkortet, eller om jag ska lägga krutet på Miles and More och deras kampanj med 30 000 extra poäng vid spend om 150 000.
 

MrDollar

Medlem
Ja, frågan är ju om man kan utnyttja 3 vouchers, dvs om man sitter med väldigt många eurobonuspoäng.
Själv kör jag bara Premium då jag inte drar in tillräckligt med poäng för att utnyttja fler än 1 voucher. Har några bokningar även med Flypremium som jag tycker är utmärkt på rena SAS-metall. Lägger då hellre min voucher på typ LH First eller något.

Första vouchern triggad genom Elitkortet. 100´kvar till den 2a. Funderar för fullt på om jag ska jobba mot en tredje med premiumkortet, eller om jag ska lägga krutet på Miles and More och deras kampanj med 30 000 extra poäng vid spend om 150 000.
 

Hafermann

Medlem
Ja, frågan är ju om man kan utnyttja 3 vouchers, dvs om man sitter med väldigt många eurobonuspoäng.
Själv kör jag bara Premium då jag inte drar in tillräckligt med poäng för att utnyttja fler än 1 voucher. Har några bokningar även med Flypremium som jag tycker är utmärkt på rena SAS-metall. Lägger då hellre min voucher på typ LH First eller något.

Klokt. Resonerar på liknande sätt. Jag har mycket utgifter i år och kommer ha poäng till att nyttja 2 vouchers, kanske 3. Men har även FlyPremium och vid behov hos SAS kan jag ju använda det när mina vouchers är nyttjade.
Tycker det känns bra att ha lite buffert hos Miles and More att använda ensam vid behov. Mina vouchers nyttjar jag helst med familjemedlemmar.
 
Toppen