Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

AABack2ARN

Medlem
Idag har norsken inte haft en bra dag på Arlanda avseende sitt långdistansflyg:

Los Angeles beräknas 7h30min sent (14:00->21:30)
Oakland 4h sent (14:00->17:55)
New York beräknas bli 2h sent (17:55->20:00)

Är det röran i New York i helgen som skapat deras problem eller är det något annat på gång?
 

AABack2ARN

Medlem
Och summerat kom Los Angeles inte iväg igår utan kommer drygt ett dygn sent beflygas av Wamos Air (med en 747-400) - troligen INTE en uppgradering för passagerna. Gårdagens New York blev ytterligare en timme sen och kom inte iväg förrän 21:10.

Och följdförseningar leder till att Bangkok idag är cirka 8 timmar sent och FLL cirka 2 timmar sent ut från Stockholm. Antar att det kan vara lite grisigt i Oslo och Köpenhamn också om planen slingas via de tre nordiska flygplatserna.
 

adl.sthlm

Medlem
Detta låter inte bra, ska åka med Norwegian till Bangkok imorgon 11/1, får hoppas på ett mirakel så att Norwegian har hunnit att flyga in alla förseningar :(
 

Börling

Medlem
Tyvärr fortsätter eländet, DY7205 till Bangkok igår den 8 januari blev först försenad till 22:25 sen till 23:15. Därefter blev den inställd PGA tekniskt problem. Den skall gå idag den 10e kl16 opererad av Wamos som DY7955
 
En kompis som jobbar på Arlanda skickade en bild i måndags kväll strax efter 23. Undrar hur lång tid det tog innan sista person fått sitt ärende behandlat efter att de behagade att ställa in avgången till LAX? Aviator har vad det verkar dåligt med resurser då saker och ting går galet hos DY.
(sitter folk och häckar på Arlanda från säg 11-12 till efter midnatt? Bjuds de på hotell, Radisson? ) Har aldrig åkt DY och är inte sugen på att göra det heller. När får folk sina 600 EUR? Vet de om sina rättigheter? Frågorna är många.
IMG_20180108_230146.jpg
 

Börling

Medlem
Sonen som skulle flugit till BKK igår med det inställda planet fick 300 kr i mat voucher och sedan en natt på hotell Best western, vad jag förstod så gick det någorlunda snabbt och smärtfritt.De var på hotellet runt midnatt och flighten ställdes in vid 23 tiden. Tur det fanns försäkring som ger lite mer ersättning:)
 
Toppen