Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Har nu kollat alla Tors-Sön och Fre-Mån över hela året.
Konstant 930 SEK men Nov-Dec kostade det 660 SEK så fick in 8 bokningar till det priset vilket känns bra. Troligtvis kan jag inte använda mer än 5 dock, men 50.000 poäng för ca 3.500 SEK är taget alla dagar i veckan. Så ett tips för billigare hyra, kolla Nov-Dec.

Återstår att se om de drar tillbaka kampanjen så att det bara gäller den första. Men 10.000 poäng för 660 SEK är ju inte fel det heller.

La dock ner en hel del tid på att gå igenom och boka under året så hoppas det gäller alla bokningar.
Vore trevligt!
 
Last edited:

Xilan

Medlem
Har nu kollat alla Tors-Sön och Fre-Mån över hela året.
Konstant 930 SEK men Nov-Dec kostade det 660 SEK så fick in 8 bokningar till det priset vilket känns bra. Troligtvis kan jag inte använda mer än 5 dock, men 50.000 poäng för ca 3.500 SEK är taget alla dagar i veckan. Så ett tips för billigare hyra, kolla Nov-Dec.

Återstår att se om de drar tillbaka kampanjen så att det bara gäller den första. Men 10.000 poäng för 660 SEK är ju inte fel det heller.

La dock ner en hel del tid på att gå igenom och boka under året så hoppas det gäller alla bokningar.
Vore trevligt!
Vilket uthyrningsställe?
 

trekker

Medlem
Hmmm, egentligen skulle man ju sälja bilen och hyra bil 2 ggr i veckan i ett år. Här i Manchester verkar det kosta £72 per hyra.

£72*2*52 = £7488
52*2*10000 = 1 040 000 Eurobonuspoäng

Bra pris för ett antal LH First. Dock är jag mycket tveksam till att de kommer ge poäng på alla bokningar.
 

palmen

Moderator
Hmmm, egentligen skulle man ju sälja bilen och hyra bil 2 ggr i veckan i ett år. Här i Manchester verkar det kosta £72 per hyra.

£72*2*52 = £7488
52*2*10000 = 1 040 000 Eurobonuspoäng

Bra pris för ett antal LH First. Dock är jag mycket tveksam till att de kommer ge poäng på alla bokningar.
Problemet är väl om man behöver en "familjebil", kategori C är väl rätt små bilar generellt.
Men håller med om att denna kampanjen är riktigt bra.
 

pqvst

Medlem
Är det någon som har koll på självrisken med försäkringen som ingår? Är det verkligen 7500 kr per skada?
 

Capa

Medlem
Har man Handelsbankens privatkort (mastercard) ingår självriskskydd i försäkringen. Omfattningen är lite olika beroende på vilket kort man har, men det är värt att kolla upp!

Detsamma gäller Santanders Mitt kort + där självriskeliminering för hyrbil ingår:

"
Självriskeliminering hyrbil

När du hyr bil, vespa eller moped utomlands eller i Sverige
ersätter försäkringen upp till 15 000 SEK för självrisk eller
reparationskostnader, om det skulle bli en skada på fordonet som
du hyr.

När du hyr bil, vespa eller moped utomlands eller i Sverige ersätter försäkringen upp till 15 000 SEK för självrisk eller reparationskostnader, om det skulle bli en skada på fordonet som du hyr. Självriskelimineringen ingår i Reseförsäkringen."

och om man läser det finstilta;

"
Självriskeliminering hyrbil

Inträffar under resa en ersättningsbar skada på den hyrbil eller hyrd vespa/moped (högst 100 cc) som du hyrt på resmålet av auktoriserad uthyrningsfirma, lämnas ersättning för självrisken eller reparationskostnaden med upp till 15 000 kr. Detta gäller om du i samband med hyran tecknat tillräckligt försäkringsskydd.

Skyddet gäller också om fordonshyran betalas på resmålet till 100 % med kortet. Resan behöver då inte vara betald med kortet."


Ursäktar om detta blir off topic, men tyckte att det kunde vara värt att lyfta fram. Dock avstår men ju lite poäng när man betalar med Santander istället för Amex eller liknande, men det kan det ju vara värt för att kunna sova gott om natten. Nyckelordet ovan är ju "tillräckligt försäkringsskydd" i sista stycket, om det räcker med den som ingår vid hyran eller om det är ytterligare försäkringar som måste tecknas. Har för mig att det finns en separat tråd om detta.
 

FF#1

Medlem
Hoppar nog över denna även om 10000p verkar aptitligt.
Har undviktit Avis sen alla problem jag hade med dem för några år sen vid en längre hyra i UK, med överdebitiering falska skadekrav och annat elände...

Tur att de misslyckades med debiteringen för den... tänker inte påminna dem

För att inte tänka på allt strul med poäng i Flying blue kampanjen för några år sen... börjar kalsvettas när jag tänker på den. :)


så de får nog vara i "frysen" ett tag till
 
Toppen