Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

Alx

Medlem
Jo, det stämmer - men jag vill minnas att vi inte lyckades fatta något beslut den gången;)

Jag föreslår en enkel lösning på det hela:

Ni som trivs gott med era Q3 bland skrikande och icke stilla sittande barn. Ni som tycker att just era gullungar är de mest exemplariska resenärerna samt ni som tycker att andras ungar bara är gulliga... Ni sitter allihop tillsammans i en "designated area" av varje kabin.

Vi andra sitter i lugn och ro i övriga delar av respektive kabin... De som vill resa i IKEA:s Småland får då göra det och vi som föredrar ett vuxnare alternativ får det...

Alla nöjda, alla glada... :cool:
 

Cahoots

Medlem
Hej Cahoots

Vi har diskuterat om resa med barn ganska nyligen på en annan tråd. Därför har jag flyttat ditt inlägg till befintlig tråd.

Hoppas du har överseende med detta.

Det är lugnt. Hoppas bara inte mina mer konkreta frågor drunknar i diskussionen ang barns vara eller icke-vara på långflygningar i olika klasser.. Min avsikt var inte att bidra till den diskussionen. :)
 
Det är lugnt. Hoppas bara inte mina mer konkreta frågor drunknar i diskussionen ang barns vara eller icke-vara på långflygningar i olika klasser.. Min avsikt var inte att bidra till den diskussionen. :)
Du får nog klippa ut dina konkreta frågor till en separat tråd i Flygbiljetter. ;) Nu ska vi dela ut lite kängor här :D

Om jag betalar för extra bekvämlighet så ska jag självklart få ha det tyst och lugnt omkring mig!

Tidigare kunde man läsa i media om såväl barnfria charterflygningar som barnfria hotell - kanske dags att införa barn-fria reguljärflygningar - åtminstone vissa avgångar.
Visst, men barnen har också betalat för samma sak - bekvämlighet. :D Ska de förvänta ett alkoholfri resa på samma sätt som andra förväntar tystnad? Eller hur kan de få bort den där onten i örat som gör så att de skriker?
Vissa avgångar kanske vore bra att ha barnfri. Vet inte dock vilka :D

Jag föreslår en enkel lösning på det hela:

Ni som trivs gott med era Q3 bland skrikande och icke stilla sittande barn. Ni som tycker att just era gullungar är de mest exemplariska resenärerna samt ni som tycker att andras ungar bara är gulliga... Ni sitter allihop tillsammans i en "designated area" av varje kabin.

Vi andra sitter i lugn och ro i övriga delar av respektive kabin... De som vill resa i IKEA:s Småland får då göra det och vi som föredrar ett vuxnare alternativ får det...

Alla nöjda, alla glada... :cool:

Jag håller med. Det är dags att införa 2 till kabiner: kyrkogård och barnlekplats. :D
 
Du får nog klippa ut dina konkreta frågor till en separat tråd i Flygbiljetter. ;) Nu ska vi dela ut lite kängor här :D


Ja, det verkar inte bättre. Var det jag befarade. :)
:D det är en het fråga.
Med barn direktflyg och kortare byten är alltid att föredra. Jag vet inte vartifrån ni reser men det finns ju flera alternativ. BA med hushållskonto är kanonbra. Är infanten under 10 månader/10 kilo då tror jag ni kan även boka bassinet. Annars så är mars en bra tid att flyga, kan finnas en del tomma stolar. Välj gärna ett europeiskt bolag.
 

andreijas

Medlem
Du betalar väll inte extra för att ha det tyst och lungt omkring dig? Du betalar för en annan service, mat, stol osv...
Att det allt som oftast är tyst och lungt i C är mer en följd av klientelet som åker där.

mig veteligen finns det ingen "tyst kabin"?
 

Ubbe

Medlem
Åkte för många år sedan till asien med några vänner. En familj en bit bort hade en 5-7 årig kille som direkt efter start började springa omkring i planet och hojta diverse slagord, mm. Efter ca 1 timme så var jag beredd att strypa både honom och föräldrarna som satt med varsin GT och log. Jag blev bromsad från det av mitt ressällskap.!? Efter ytterligare 30 min så vinkade en kvinna i mitt resesällskap fram killen till oss och frågade med vän röst: "Har du inte en mamma och pappa som sitter någonstans?" Jo svarade grabben de sitter där borta och pekade bakåt i planet. Då fräste hon med bister min: GÅ DÅ OCH SÄTT DIG DÄR!!!
Det hjälpte. Såg inte till grabben framme hos oss på hela flighten. Han gick t.om på toaletten längst bak... Nackdelen med historien är att första tre nätterna bodde vi som rumsgrannar med den familjen på ett hotell i Krabi.. Det första jag hörde vid frukosten dag 1, var en klar, gäll stämma som säger: Titta pappa där är den otäcka elaka tanten från flyget. Familjen blängde på hela vårt resesällskap och den "otäcka tanten" påminns än idag vid passliga tillfällen om hur elak hon är. :p
Elaka tantens barn har flugit mycket genom åren och kan föra sig på både restauranger och flyg. Handlar bara om uppfostran.
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Visst, men barnen har också betalat för samma sak - bekvämlighet. :D Ska de förvänta ett alkoholfri resa på samma sätt som andra förväntar tystnad? Eller hur kan de få bort den där onten i örat som gör så att de skriker?
Vissa avgångar kanske vore bra att ha barnfri. Vet inte dock vilka :D :D

Jag förstår inte vilka föräldrar som tar med barn på flyg om de har "onten i örat"...min uppfattning är att blir man förälder får man också ta ansvar och konsekvenser, (åtminstone under några år), och inte bara tänka på sitt eget nöje!
 

Ubbe

Medlem
Jag förstår inte vilka föräldrar som tar med barn på flyg om de har "onten i örat"...min uppfattning är att blir man förälder får man också ta ansvar och konsekvenser, (åtminstone under några år), och inte bara tänka på sitt eget nöje!
Ont i örat är ju oftast besvär med ren tryckutjämning vilket ju knappast går att förutse i förväg. Jag förordar åksjuketabletter i dubbel dos ( inte farligt på barn över 1 år om friska, läs Fass ). Ger trötthet och god sömn.
 
Last edited:
Toppen