Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Kanske inte borde posta detta här men kör ändå. Många här kommer säkert tro att jag inte är riktigt funtad men men, gjort är gjort.

Hade denna härliga bokning:
ARN-FRA LH Business
FRA-HND ANA First
HND-BKK Thai First
//Destination//
BKK-ICN Thai First
ICN-LAX Asiana First
LAX-ARN SAS Business

Dock så hade jag alltid som ambition att flyga Lufthansa First så ville byta. Alla dagar har det funnits tillgänglighet men just den dagen jag vill åka, onsdag om två veckor är det 7 bokade säten av 8 möjliga. En omöjlighet med andra ord. Dock fanns det god tillgänglighet på tisdag om två veckor så gjorde kanske den ödesdigra förändringen till följande eftersom jag har lovat hemmavid att inte vara borta mer än åtta dagar:

ARN-FRA LH Business
FRA-HND LH First med drygt 8 timmar i First Terminal
23 timmar i Tokyo
NRT-BKK Thai Business (United listar A350-900 men alla andra siter 777-300ER????)
En extra dag på destinationen vilket inte är fel.
BKK-ICN Thai First
ICN-FRA Asiana First
FRA-ARN SAS Plus

Finns det andra som skulle gjort som jag eller är jag helt pantad som slängt bort en jorden runt resa? ;)
Du blir av med ANA First och SAS Business (samt nedgradering till Business från Tokyo till bang) men får Lufthansa First istället.
Litet nedköp om man vill flyga så mycket som möjligt men jag rankar ändå Lufthansa First riktigt högt. Hade nog gjort som du om jag inte hade andra saker att göra på vägen.
 

ldmnt

Medlem
Kanske inte borde posta detta här men kör ändå. Många här kommer säkert tro att jag inte är riktigt funtad men men, gjort är gjort.

Hade denna härliga bokning:
ARN-FRA LH Business
FRA-HND ANA First
HND-BKK Thai First
//Destination//
BKK-ICN Thai First
ICN-LAX Asiana First
LAX-ARN SAS Business

Dock så hade jag alltid som ambition att flyga Lufthansa First så ville byta. Alla dagar har det funnits tillgänglighet men just den dagen jag vill åka, onsdag om två veckor är det 7 bokade säten av 8 möjliga. En omöjlighet med andra ord. Dock fanns det god tillgänglighet på tisdag om två veckor så gjorde kanske den ödesdigra förändringen till följande eftersom jag har lovat hemmavid att inte vara borta mer än åtta dagar:

ARN-FRA LH Business
FRA-HND LH First med drygt 8 timmar i First Terminal
23 timmar i Tokyo
NRT-BKK Thai Business (United listar A350-900 men alla andra siter 777-300ER????)
En extra dag på destinationen vilket inte är fel.
BKK-ICN Thai First
ICN-FRA Asiana First
FRA-ARN SAS Plus

Finns det andra som skulle gjort som jag eller är jag helt pantad som slängt bort en jorden runt resa? ;)

Då ses vi i luften! Lyckades också knipa två st Lufthansa F till tisdagen om två veckor :) Ringde Tallin på chans prick 09:00 o fick vänta i 40min. Fick även behålla min ANA First till LAX och Asiana First tillbaka till Asien och ser ut som att poängpriset fortfarande stannar på 150k poäng, så mycket nöjd!
 

mischadee

Medlem
Då ses vi i luften! Lyckades också knipa två st Lufthansa F till tisdagen om två veckor :) Ringde Tallin på chans prick 09:00 o fick vänta i 40min. Fick även behålla min ANA First till LAX och Asiana First tillbaka till Asien och ser ut som att poängpriset fortfarande stannar på 150k poäng, så mycket nöjd!

Najs. Enligt Experflyer blir det i sådana fall just nu bara vi tre i First. Kan bli riktigt kul. Ses i First Class Terminal
 

Canadien

Medlem
Kanske inte det mest exklusiva...men kul för hela familjen förhoppningsvis.
Använde två vouchers, så totalt 120000 poäng för fyra personer.
Hade en ren SAS-resa bokad med poäng någon vecka senare först, men schemat ändrades och vi blev ombokade till andra dagar...

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, TAP Portugal
Kabinklass: C
Avreseort: Cph
Destination: Lis
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 60000
Skatter&avgifter (per person): 961kr
Antal resenär: 4
När (avresans tidpunkt): 28 april 2018
Bokad: 2 Jan 2018


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ouch... 2 vouchers på intra-EU...
För 6700:- till plus skatter kunde ni kommit till t ex Miami hela familjen i Business (10 st AVIS-bokningar som ger 10k Eurobonus styck)
 

Glenn E

Medlem
Mitt resesällskap var bokade med Thai ekonomi från Seoul till Bangkok men missade anslutningen från Warszawa och blev ombokade till Asiana istället.
Kan de tjäna poäng på denna sträcka till SAS?
Det var en SAS award bokning från början med bokningsklass X.
Jag kan inte se något biljettnummer på det ombokade boardingkortet.
 

squeezen

Medlem
Mitt resesällskap var bokade med Thai ekonomi från Seoul till Bangkok men missade anslutningen från Warszawa och blev ombokade till Asiana istället.
Kan de tjäna poäng på denna sträcka till SAS?
Det var en SAS award bokning från början med bokningsklass X.
Jag kan inte se något biljettnummer på det ombokade boardingkortet.
Egentligen ska det inte gå, men kan hända att de fått boka om i bokn klass som är ”icke-award” och då har konstigare saker hänt än att poäng ges...
får de inte in poäng, kan de bara testa retroclaim. Förvänta inte att det funkar, utan se som en bonus om det går.
 

Patrik

Medlem
Ouch... 2 vouchers på intra-EU...
För 6700:- till plus skatter kunde ni kommit till t ex Miami hela familjen i Business (10 st AVIS-bokningar som ger 10k Eurobonus styck)

...och hur ofta hittar man mer än 2 stolar i business? Har aldrig inträffat för mig, så blivit en del intra-europa för min familj också.
 

Canadien

Medlem
...och hur ofta hittar man mer än 2 stolar i business? Har aldrig inträffat för mig, så blivit en del intra-europa för min familj också.
Fel tråd, men jag har bokat flera gånger för 4 pers i Business.
New York 1 vecka i Juli med SAS, bokad April
Seychellerna sportlov med TK, bokad 10 mån innan
Miami sportlov med LX, bokad 8 mån innan.

Du måste dock lägga lite tid på att leta. En kvart om dagen vid frukost är en lämplig start.
 
Toppen