Senaste nytt

Luleå-Florida eller USA östkust Januari 2013, förslag på bra biljetter?

FF#1

Medlem
Jag sitter och funderar på att åka på semester till USA tilsammans med fammilen och svärmor efter nyår.
Försöker hitta bra biljetter med det verkar vara högt prisläge på biljetterna.
Vi skulle vilja åka ut från Luleå ungefär 2-4/1 och vara borta till 12-14/1.
Vi är tre vuxna och en 4 åring.
Någon som har några bra tips?

Ett alternativ kan vara att bränna en 2-4-1 Amex och ta 2 personer på den till EWR eller IAD.
Sen såbokar man de andra med poäng eller vanlig biljett på samma flight.

Sen ett kort stop i "stan" (2 dagar) sen ner till Orlando, Miami eller ut på the Keys för att sen hyra bil pch semstra runt innan man flyger tillbaka till östkusten och hem igen.

Att hitta någolunda billiga envägsflyg i USA verkar görligt.

den trånga sektorn vissa dagar verkar vara ut från Luleå med ett nog tidigt flyg att hinna med USA kärran.
Går det att boka en bonusresa med ett stop på Arlanda över natten?

Tips på smarta lösningar på denna resa motages tacksamt.
Åker helst med star alliance men andra går bra om det är billigt och bra.
 

agehall

Medlem
Det ska inte vara några problem att boka en bonusresa med en lång layover på ARN. Så länge det är mindre än 24h så är det ok.
 

Ubbe

Medlem
Jag sitter och funderar på att åka på semester till USA tilsammans med fammilen och svärmor efter nyår.
svärmor.. Det låter riskabelt... Är det inte bättre att bjuda henne på en resa till Svalbard över samma tid?? T.o.R givetvis... ??:cool:
 

FF#1

Medlem
svärmor.. Det låter riskabelt... Är det inte bättre att bjuda henne på en resa till Svalbard över samma tid?? T.o.R givetvis... ??:cool:

Nä, ingen fara. Hon är snäll, hjälpsam och väldigt andvändbar till barnvakt mm.

Någon som vet av några bra "deals" på den resan?
 

Rosie

Medlem
Jag tog med mig svärmor på 1 vecka på lyxhotel i Turkiet i Maj. Jag är fortfarande trött efter den resan :) Å då har vi inga barn hahaha...
 

mry

Medlem
det finns med LH direkt till mia från fra/dus och anslutning med sk och lh till och från lla för strax under 8 kkr i början av nästa år. Det är inte mycket rabatt för barnet på de bolagen så det blir ca 32 000 kr för alla 4 då. Det är ungefär vad det kostar från Luleå dit normalt sett. Det kostar ungefär lika mycket till västkusten normalt. Fast är det verkligen rätt tid på året att åka till florida i januari?
 

FF#1

Medlem
Egentligtn är det ju bättre väder i mars-aprill i Florida men i bland så väljer man inte tidpunkt helt fritt.
Någon som vet varför det är så dyrt till östkusten nu, kostar ju samma som till västkusten?
 
Toppen