Canadien
Medlem
Jo fast hur många biljetter de vill sälja för cash säger inget om hur många de vill ge ut som awards.Det konstiga är att availability i övrigt ser identisk ut... likadant nu som innan mailet...
Jo fast hur många biljetter de vill sälja för cash säger inget om hur många de vill ge ut som awards.Det konstiga är att availability i övrigt ser identisk ut... likadant nu som innan mailet...
det är ju givet. Det jag menade är att availability (oavsett om jag kollar flight availability eller award availability) är identisk som innan alerten.Jo fast hur många biljetter de vill sälja för cash säger inget om hur många de vill ge ut som awards.
Eller så satte du alerten på fel datum/sträcka/flight. Men visst kan det finnas någon bugg i EF som triggade ett mail. Hur många minuter från att du fick mailet kollade du inventoryt på EF?det är ju givet. Det jag menade är att availability (oavsett om jag kollar flight availability eller award availability) är identisk som innan alerten.
Min poäng är då att, om det ser ut på ett sätt, jag får sedan alert om att "minst två platser" nu är tillgängliga, loggar in, ser dem inte, ringer Talinn och Kristina kan inte boka dem, och det ser identiskt ut jämfört med innan alerten, då är det lite konstigt eller?
Jag tänker att: 1. någon annan har tagit award platserna innan mig, isf väääldigt snabba. Men då borde väl nån availability ändras, eller? Seatmap, eller numrena F9 etc?
2. Det är en bugg i expertflyer som skickade ut alert utan att det i själva verket fanns plats
Eller så satte du alerten på fel datum/sträcka/flight. Men visst kan det finnas någon bugg i EF som triggade ett mail. Hur många minuter från att du fick mailet kollade du inventoryt på EF?
Om alerten har triggat så får du nog lägga in en ny alert. Tror inte de larmar mer än en gång.Första gången ca 5 min senare, sedan on off hela dagen igår.
Sträcka och datum är ok, jag kontrollerade (det syns ockdå i de screenshot jag lade in här i tråden igår).
Jaja, ingen fara på taket, finns tid kvar och än så länge ser iaf inga fler platser tagna ut.
Japp. Lade in en ny direkt. Tack.Om alerten har triggat så får du nog lägga in en ny alert. Tror inte de larmar mer än en gång.
det är ju givet. Det jag menade är att availability (oavsett om jag kollar flight availability eller award availability) är identisk som innan alerten.
Min poäng är då att, om det ser ut på ett sätt, jag får sedan alert om att "minst två platser" nu är tillgängliga, loggar in, ser dem inte, ringer Talinn och Kristina kan inte boka dem, och det ser identiskt ut jämfört med innan alerten, då är det lite konstigt eller?
Jag tänker att: 1. någon annan har tagit award platserna innan mig, isf väääldigt snabba. Men då borde väl nån availability ändras, eller? Seatmap, eller numrena F9 etc?
2. Det är en bugg i expertflyer som skickade ut alert utan att det i själva verket fanns plats
Antar det, oavsett fanns inget igår så får vänta.... och hoppasDe där alertsen kommer inte I realtid har jag märkt. Jag kan se Lufthansa F-platser på t ex Miles and More eller United innan det plingar till från expertflyer. Ibland många timmar innan. Det är väl helt enkelt så att expertflyer gör ett antal sökningar per dygn antar jag.