Senaste nytt

ExpertFlyer for dummies

squeezen

Medlem
Jo fast hur många biljetter de vill sälja för cash säger inget om hur många de vill ge ut som awards.
det är ju givet. Det jag menade är att availability (oavsett om jag kollar flight availability eller award availability) är identisk som innan alerten.
Min poäng är då att, om det ser ut på ett sätt, jag får sedan alert om att "minst två platser" nu är tillgängliga, loggar in, ser dem inte, ringer Talinn och Kristina kan inte boka dem, och det ser identiskt ut jämfört med innan alerten, då är det lite konstigt eller?
Jag tänker att: 1. någon annan har tagit award platserna innan mig, isf väääldigt snabba. Men då borde väl nån availability ändras, eller? Seatmap, eller numrena F9 etc?
2. Det är en bugg i expertflyer som skickade ut alert utan att det i själva verket fanns plats
 

Canadien

Medlem
det är ju givet. Det jag menade är att availability (oavsett om jag kollar flight availability eller award availability) är identisk som innan alerten.
Min poäng är då att, om det ser ut på ett sätt, jag får sedan alert om att "minst två platser" nu är tillgängliga, loggar in, ser dem inte, ringer Talinn och Kristina kan inte boka dem, och det ser identiskt ut jämfört med innan alerten, då är det lite konstigt eller?
Jag tänker att: 1. någon annan har tagit award platserna innan mig, isf väääldigt snabba. Men då borde väl nån availability ändras, eller? Seatmap, eller numrena F9 etc?
2. Det är en bugg i expertflyer som skickade ut alert utan att det i själva verket fanns plats
Eller så satte du alerten på fel datum/sträcka/flight. Men visst kan det finnas någon bugg i EF som triggade ett mail. Hur många minuter från att du fick mailet kollade du inventoryt på EF?
 

squeezen

Medlem
Första gången ca 5 min senare, sedan on off hela dagen igår.
Sträcka och datum är ok, jag kontrollerade (det syns ockdå i de screenshot jag lade in här i tråden igår).

Jaja, ingen fara på taket, finns tid kvar och än så länge ser iaf inga fler platser tagna ut.
Eller så satte du alerten på fel datum/sträcka/flight. Men visst kan det finnas någon bugg i EF som triggade ett mail. Hur många minuter från att du fick mailet kollade du inventoryt på EF?
 

Canadien

Medlem
Första gången ca 5 min senare, sedan on off hela dagen igår.
Sträcka och datum är ok, jag kontrollerade (det syns ockdå i de screenshot jag lade in här i tråden igår).

Jaja, ingen fara på taket, finns tid kvar och än så länge ser iaf inga fler platser tagna ut.
Om alerten har triggat så får du nog lägga in en ny alert. Tror inte de larmar mer än en gång.
 

mha321

Medlem
det är ju givet. Det jag menade är att availability (oavsett om jag kollar flight availability eller award availability) är identisk som innan alerten.
Min poäng är då att, om det ser ut på ett sätt, jag får sedan alert om att "minst två platser" nu är tillgängliga, loggar in, ser dem inte, ringer Talinn och Kristina kan inte boka dem, och det ser identiskt ut jämfört med innan alerten, då är det lite konstigt eller?
Jag tänker att: 1. någon annan har tagit award platserna innan mig, isf väääldigt snabba. Men då borde väl nån availability ändras, eller? Seatmap, eller numrena F9 etc?
2. Det är en bugg i expertflyer som skickade ut alert utan att det i själva verket fanns plats

3. Det lades ut av misstag och drogs direkt tillbaks av flygbolaget. Inte alls otroligt scenario tror jag.

Och på 1 - nej det är inte alls säkert att det ändras. Man kan boka utan att välja plats, och de kan fortsatt vara intresserade av att sälja lika många platser som innan. Det senare lite mindre sannolikt I first än i economy, men också absolut möjligt.
 
De där alertsen kommer inte I realtid har jag märkt. Jag kan se Lufthansa F-platser på t ex Miles and More eller United innan det plingar till från expertflyer. Ibland många timmar innan. Det är väl helt enkelt så att expertflyer gör ett antal sökningar per dygn antar jag.
 

squeezen

Medlem
De där alertsen kommer inte I realtid har jag märkt. Jag kan se Lufthansa F-platser på t ex Miles and More eller United innan det plingar till från expertflyer. Ibland många timmar innan. Det är väl helt enkelt så att expertflyer gör ett antal sökningar per dygn antar jag.
Antar det, oavsett fanns inget igår så får vänta.... och hoppas
 
Toppen