Senaste nytt

Good Morning, Vietnam !

pep

Medlem
Hvis du er til retro, kan du tage toget. Man er mindst 50 år tilbage i tid. Der er spisevogn (ikke gormet!! Men lidt morsomt alligeve), 1-3dje klasse, bestil kun 1ste (køje) og 2nden. Togene larmer en del, jeg bruger ørepropper. Toget mellem DAD-HUI er kun 3 timer men en messe værd pga. fabelagtig udsigt idet man kører over passet og ser direkte ned i afgrunden (som er en fantastisk, øde strand)
 
Hvis du er til retro, kan du tage toget. Man er mindst 50 år tilbage i tid. Der er spisevogn (ikke gormet!! Men lidt morsomt alligeve), 1-3dje klasse, bestil kun 1ste (køje) og 2nden. Togene larmer en del, jeg bruger ørepropper. Toget mellem DAD-HUI er kun 3 timer men en messe værd pga. fabelagtig udsigt idet man kører over passet og ser direkte ned i afgrunden (som er en fantastisk, øde strand)
Tack för alla råd. Nu är det bokat en månad i Vietnam, skall bli grymt roligt (och varmt, reser i april).
 

chazzie

Medlem
Tack för alla råd. Nu är det bokat en månad i Vietnam, skall bli grymt roligt (och varmt, reser i april).

Jag var där när jag fyllde 30 (fyller i slutet av april) och det var absolut varmt, men jag upplevde inte att det var lika tryckande och "kokande" som Thailand kring Bangkok utan lite "lättare" och bekvämare.
 
Skall åka tåg i Vietnam i mitten av april. Jag hade läst mig till att biljetter vanligtvis släpps 60 dagar innan. Jag har kollat nu en månad och det finns en massa biljetter fram till 31 mars men ingenting från 1a april och framåt.

Någon här som vet hur det funkar med tåg i Vietnam?
 

pep

Medlem
Någon här som vet hur det funkar med tåg i Vietnam?
Biletterne er så billige at du ikke behøver spekulere på promotions. Undgå 3dje klasse. Jeg køber 1-2 dage i forvejen eller på stationen lige inden afgang. Hotellet kan også købe for dig for et begrænset ekstrabeløb (idet prisen fremgår af billetten).
 
Biletterne er så billige at du ikke behøver spekulere på promotions. Undgå 3dje klasse. Jeg køber 1-2 dage i forvejen eller på stationen lige inden afgang. Hotellet kan også købe for dig for et begrænset ekstrabeløb (idet prisen fremgår af billetten).
Jag väntar inte på promotion, bara att de skall släppas överhuvudtaget. Är från Da nang till HCMC, så jag vill inte riskera att bli utan biljetter.
 

JonW

Medlem
Äh. Har hyrt moppe i Vietnam och åkt ut till bl a cu chi tunnels. Inga som helst problem, men man behöver vara på alerten. Rätt kul faktiskt. Känns som ett tv-spel, där allt möjligt kan komma ut på vägen: allt från gångtrafikanter till en tant med en skottkärra med ris till en oxe. :D
Haha, såg detta först nu, men jag tänker också på just TV-spel varje vinter jag kör scooter på Koh Samui.
Allt händer ju, lös sand efter en kurva, en hund springer rakt ut, en sten rasar ner från berget, en pickup försöker preja dig av vägen, ett brunnslock ligger snett... kan hålla på hur länge som helst...
 
Är det värt att hyra chaufför en dag och ta en dagsutflykt från Hoi An till Hue? Eller är det såpass långt att man borde ha fler dagar där?
 
Toppen