Senaste nytt

Qatar Airways sätter in Airbus A350 till Arlanda

renrhos

Medlem
Såg i en tråd på Flygtorget att Qatar sätter in en A350 på Arlanda fån den 1 juni. Kollade sedan in QRs hemsida och detta stämmer då A350 ligger inne i bokningssystemet. Det är morgon/eftermiddagsavgången som trafikeras av A350, medans kvällsavgången körs med 787an.
 

Attachments

  • QR.png
    QR.png
    178,1 KB · Visningar: 618

JensE

Medlem
Kanske trevlig nyhet för de som åker ekonomi? I Affärsklass så tycker jag inte är någon noterbar skillnad.
 
Jag har inte åkt med A350, men med 787. Föredrar A350 (på pappret iaf) då den har riktiga fönsteröverdrag så det blir helt mörkt, är bredare, högre i tak samt något tystare, vad jag läst.
 

squeezen

Medlem
ser identiskt ut med stol, IFE, avställningsytor, den lilla "lådan" jämte fötterna till vänster på den första bilden och till höger på bilden med gångplats. likadana också med att i ena armstödet fäller man upp lock under vilket det ligger vatten och hörlurar.
I undre delen av sätet framför (syns bäst på doktorns andra bild, längst ner till vänster på ryggen på sätet framför) finns låda att dra ut där plats finns för skor.

Så jag skulle säga att 787 och 350 iaf i Business är identiska.
Jag utgår från CPH oftast och där är det 787 som gäller, inte åkt deras A350 ännu, någon som kan förklara hur det skiljer/inte skiljer sig i eko?

edit: såg Remingtons inlägg precis efter jag postat. förklara viss del
 

JGG

Medlem
Jag tycker att 787:an är bättre då det är färre stolar och därmed mer intim. Plus färre business säten brukar ge bättre service.
Det är ju det som jag gillat med dem. Vet inte om jag skulle gilla deras A380 om jag inte flög First förstås.
 
Toppen