Senaste nytt

Info från Lufthansagruppen - Stammtisch Stockholm 2017

BusinessClass

Redaktör
I början på december blev Lufthansa utsett till ett 5-Star Airline utav Skytrax. Som första bolag i Europa uppnår de fem stjärnor. Något som Lufthansa tryckt hårt på för att lyckas med detta är att alltid få bra service ombord, där är personalen ombord nyckeln till framgång. I samband med utnämningen fick även ett av…
 

mha321

Medlem
Intressantast är nästan statistiken om economy light. Att så många som 50% bokar den visar ju på att sas definitivt gör rätt som följer efter i det spåret.

Att sedan så många som 25% köper till en väska är intressant. Det blir väl normalt dyrare än att köpa en fare som innehåller väska från början. Visar ju med tydlighet att folk inte jämför total pris utan bara baspris...
 
Bra poäng. Tänkte inte på det - man är väl färgad av att man mest reset själv. Å andra sidan, när jag inte gör det så brukar min luggage allowance gå åt väldigt snabbt ändå..

Haha, yup. För egen del checkar jag sällan in nåt men ändå så släpar jag runt på tunga 32kg väskor.
 

Sandberg

Ny medlem
Haha, yup. För egen del checkar jag sällan in nåt men ändå så släpar jag runt på tunga 32kg väskor.
Eller så visar det att folk jämför totalpris. Flera i en bokning kan dela en väska.
Ett problem som irriterat mig är att det inte gått att boka olika klasser i samma bokning och utnyttja taktiken att dela på en bagagebokning...ett effektivt sätt att få ner priset, den med star alliance gold köper bagage biljett, övriga light. Man tvingas istället till tbå bokningar med risken att något strular...
 
Toppen