Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Hur funkar det med att välja sittplats när man bokat en awardresa (star alliance med 2-4-1)? Jag har kollat både i SAS-appen och på SAS hemsida. Resan finns inlagd där men ingen möjlighet att välja säte. Vi skall visserligen inte åka förrän oktober så det är knappast någon brådska men jag vill gärna förvissa mig om att få sitta med min hustru under resan.

PS hoppas detta är rätt tråd, moderator får gärna flytta den annars.
 

fcx

Medlem
Hur funkar det med att välja sittplats när man bokat en awardresa (star alliance med 2-4-1)? Jag har kollat både i SAS-appen och på SAS hemsida. Resan finns inlagd där men ingen möjlighet att välja säte. Vi skall visserligen inte åka förrän oktober så det är knappast någon brådska men jag vill gärna förvissa mig om att få sitta med min hustru under resan.

PS hoppas detta är rätt tråd, moderator får gärna flytta den annars.

Ofta kan man välja platser på respektive flygbolags hemsida. Om det inte funkar så får man kontakta SAS kundtjänst, så fixar de platserna.
 

palmen

Moderator
Dags att anvanda en del av de miles jag tjanat ihop hos EgyptAir Plus i samband med den lojligt enkla kvalificeringen till Star Alliance Gold med detta program.

Finns en del riktigt fina sweetspots i deras award chart, t.ex. 22,500 miles for Business och 30,000 miles for First inom "Central Asia & Far East". 30,000 fran Central Asia & Far East till Hawaii i Business ar en annan bra redemption. Bokades enkelt via deras call center (outsourcad till lokal resebyra) har i Hong Kong.

Bonusprogram
: EgyptAir Plus
Flygbolag: ANA, Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: HND
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 22,500
Skatter&avgifter (per person): HKD 428
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): Juni 2018
Bokad: December 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kul med miles där nog nästan inga samlar poäng av oss svenskar. Vore kul att läsa lite mer om detta och enkelhet till guld, är det lika lätt som med Aegean?
 

Senator

Moderator
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Swiss, Lufthansa
Kabinklass: C, F
Avreseort: Stockholm
Destination: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 95.000 med Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 3326:-
Antal resenär: 1
När (avresans tidpunkt): December 2017
Bokad: December 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-ZRH, C
ZRH-FRA, C
FRA-HND, LH F B747-8
HND-FRA, LH F B747-8
FRA-ARN, LH C

Om fem dagar sitter jag i FCT (i lite drygt fyra timmar) för första gången. Det tog ett par år innan jag fick till det, men stort tack till forumet för all inspiration och hjälp! Satt i x antal timmar mån-tis med att försöka lösa nån variant med korta transfers under ett par få dagar nu under julhelgerna. Fick först till ANA F på hemresan men sen fick jag förhinder på datumen strax efter nyår så då fick det bli avresa på juldagen istället. Lite extra glad för att agenten i Tallinn lyckades se tillgänglighet på en LH-flight direkt hem från Frankfurt som inte ens dök upp när jag sökte hos United. Får ett drygt dygn i Tokyo innan jag åker hem i LH F igen. Short but sweet.

Grattis! Hur lång tid har du i Zurich?
 
Toppen