Senaste nytt

Scoot startar Berlin-Tegel - Singapore 2018

NyfikenGrau

Medlem
Jag vet att det är ett budgetbolag, men för Berlin (och mig) är detta väldigt goda nyheter - 4 dagar i veckan med Scoot direkt till Singapore med en Dreamliner, 311 economy-säten 3-3-3 och 18 "business"-säten 2-3-2 (ska enligt recensioner ligga någonstans mellan vanlig economy och premium economy komfortmässigt).

Prisläget på befintliga linjen Singapore-Athen säger 470 euro enkel i "business", låter överkomligt även om det bara är snäppet bättre än economy. Berlin-Sydostasien har inte flugits sedan åtminstone 2011 tror jag, eller när Etihad fick för sig att leda all Air Berlin-trafik österut via Abu Dhabi.

Scoot fliegt 2018 mit Boeing 787-8 nach Berlin

Wikipedia för Tegel säger att linjen startar 29 oktober 2018.

Har någon här åkt långflyg med Scoot?
 

Fredrik

Medlem
Budgetbolag är nog det enda som funkar till Berlin. Stan är märkligt fri från företag och folk med pengar(eller i alla fall betalningsvilja).

Har aldrig testat Scoot men det lockar faktiskt lite att försöka kombinera Berlin och Singapore.
 

NyfikenGrau

Medlem
Budgetbolag är nog det enda som funkar till Berlin. Stan är märkligt fri från företag och folk med pengar(eller i alla fall betalningsvilja).

Har aldrig testat Scoot men det lockar faktiskt lite att försöka kombinera Berlin och Singapore.

Nä det stämmer, även om riktiga investeringar (dvs inte skattebetalda) börjat komma sedan 2009. Finns tillväxtområden som Adlershof men de märks kanske inte så mycket då stan är rätt stor. Staden återhämtade sig aldrig efter delningen, 4,5 miljoner och mängder med industrier före kriget, sedan flyttade både folk och industri framför allt till den då relativt fattiga provinsen Bayern pga (befogad) kommunistskräck direkt efter kriget.

Det är inte så att jag vill flyga budgetbolag, men flyger man mest ekonomi är direktflyg en stor komforthöjare och särskilt med det väldigt beskedliga priset för, tja, "business" eller halv premium economy eller vad vi ska kalla det.
Singapore som destination har jämfört med HKG/BKK dessutom den stora fördelen att framför allt västra Australien blir mycket enklare att nå på rimlig tid.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har åkt med Scoot tre gånger (Tokyo-Bangkok, Qingdao-Bangkok och Singapore-Bangkok) och servicen är som andra LCC.

På Tokyo-Bangkok flög jag i ScootBiz, deras Business class, men det är som regional Business class stol eller Premium Economy stol på long haul flygningar.
scoot-scootbiz-stolar-01-jpg.56077

scoot-scootbiz-stolar-02-jpg.56078

scoot-scootbiz-stolar-03-jpg.56079


De erbjuder cash upgrade både vid check in OCH ombord.
På Tokyo-Bangkok och Qingdao-Bangkok erbjöd de uppgradering till ScootBiz för 160 SGD (Singapore dollar) och 80 SGD på Bangkok-Singapore.
 

NyfikenGrau

Medlem
Oj, tack @Dr. Miles ! Det där tycker jag låter och ser väldigt prisvärt ut! Knappt tusen kr för uppgradering till det på Tokyo-Bangkok, inte illa alls.

Ska bli intressant att se var priset SIN-TXL-SIN hamnar.
 

staff

Medlem
Har akt Scoot nagra ganger inom Asien samt Australien-Singapore -- kan rekommendera "Scoot Stretch" (osaker pa om de fortfarande kallar det sa) vilket ar standard ekonomisaten men med riktigt bra benutrymme. Kostar bara nagot mer an vanlig ekonomi.
 

Dr. Miles

Expert
Har akt Scoot nagra ganger inom Asien samt Australien-Singapore -- kan rekommendera "Scoot Stretch" (osaker pa om de fortfarande kallar det sa) vilket ar standard ekonomisaten men med riktigt bra benutrymme. Kostar bara nagot mer an vanlig ekonomi.
Ja, det har de kvar.

På Scoots Boeing 787 plan har de också så kallad "ScootinSilence quiet zone".
Det är kanske något för vissa kretsar. ;)

http://www.flyscoot.com/images/economy/silence.jpg

Scoot skrev:
ScootinSilence quiet zone

Scoot in peace and quiet when you reserve seats in our ScootinSilence zone located at the front of all our 787 Dreamliners. Besides the exclusive and silent cabin (no kids under 12 allowed here), you can also enjoy additional comfort -- every seat comes with an adjustable headrest and you can reserve Super and Stretch seats (where available)! What's more, you'll also be able to get off the aircraft ahead of others upon landing!

Economy Class
 

Agö

Medlem

Dr. Miles

Expert
Jag vet att det är ett budgetbolag, men för Berlin (och mig) är detta väldigt goda nyheter - 4 dagar i veckan med Scoot direkt till Singapore med en Dreamliner, 311 economy-säten 3-3-3 och 18 "business"-säten 2-3-2 (ska enligt recensioner ligga någonstans mellan vanlig economy och premium economy komfortmässigt).

Prisläget på befintliga linjen Singapore-Athen säger 470 euro enkel i "business", låter överkomligt även om det bara är snäppet bättre än economy. Berlin-Sydostasien har inte flugits sedan åtminstone 2011 tror jag, eller när Etihad fick för sig att leda all Air Berlin-trafik österut via Abu Dhabi.

Scoot fliegt 2018 mit Boeing 787-8 nach Berlin

Wikipedia för Tegel säger att linjen startar 29 oktober 2018.

Har någon här åkt långflyg med Scoot?
Scoot tidigarelägger öppning av linjen till 2018-JUN-20, enligt Routesonline.

Routesonline skrev:
Subject to Government Approval, Scoot’s Boeing 787-8 aircraft will be operating this route 4 times a week, from 20JUN18.

TR734 SIN0020 – 0725TXL 788 x246
TR735 TXL0925 – 0335+1SIN 788 x246

Scoot plans Berlin launch in June 2018 :: Routesonline
 
Toppen