Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

henrik l

Medlem
Lite OT.
Sri Lanka, där Colombo(CMB) hör till, ingår i Asia 2 zon hos American AAdvantage. Vilket innebär att det kostar 52.000 AA miles mellan Europa och Sri Lanka i C per enkelresa. :(

Tack AHO, man ska inte ta zon-indelningar för givet och som du påpekar då blir det inte lika fördelaktigt nu. Jag ser dock den här routingen som ett "prospect" för 2014, (jag vet,jag är galen:p) Då blir det till att kolla upp lämpliga destinationer i södra Indien, alternativt Male och sedan gräva fram en billig enkel till CMB. Ser att det finns lite att välja på med Etihad. För säkerhets skulle får man väl också kolla IATA-biljetter från de här destinationerna.
 

henrik l

Medlem
Man kan väl köra biljetten till AUH ända från ARN men i C med BA, eller? Jag har dessutom för mig att Maldiverna ingår i den zonen som poängen räcker till.

Det borde funka och det stämmer att Maldiverna ingår i zonen Indisk sub-kontinent. Ser dessutom att man kan komma åt tillgång på "award-seats" med EY på KVS och tolkar jag det rätt så är det bokningsklass O som gäller för award i F.
 
Såg nu att CX flyger JFK-YVR och undrar om man kunde boka sig in i F med AA points? Skulle då det bli 25K eller 32.5K?
Tanken är alltså att få flyga CX first och testa BA pre-flight dinner service i JFK.
 

LN-FHU

Medlem
Hva vil kostnaden være hvis man planlegger en reise t/r med CX i F fra Europa til MEL/SYD/AKL med AA-poeng ? Kan man ha to konto i eget navn ?
 
AHO

Vad är ditt bästa tips på att åka till DXB från BCN?

Det kostar 40.000 poäng att åka från Barcelona, via London med British Airways i F (E190 + 744)
+ 360 dollar ungefär.

Kan man inte åka med Etihad eller annat bolag? Isåfall, hur (bokar/ser man platstillgång) på det?
BCN-LHR-DXB alltså, avgång 9, 10, 11 eller 12 Oktober. (enkel resa).
(Behöver såklart inte åka via LHR).
 

Dr. Miles

Expert
AHO

Vad är ditt bästa tips på att åka till DXB från BCN?

Det kostar 40.000 poäng att åka från Barcelona, via London med British Airways i F (E190 + 744)
+ 360 dollar ungefär.

Kan man inte åka med Etihad eller annat bolag? Isåfall, hur (bokar/ser man platstillgång) på det?
BCN-LHR-DXB alltså, avgång 9, 10, 11 eller 12 Oktober. (enkel resa).
(Behöver såklart inte åka via LHR).

Du kan kombinera alla AAdvantage partner i din bokning dock
  • Max 4 flighter per enkelresa
  • Du får ej flyga via tredje zon utom vissa undantag(typ Europe - Pacific via Asia 2 är OK)
  • Ingen stopover är tillåten om du bokar enkelresa och/eller inte reser via Nordamerika

Du kan också också så här

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen