Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

stensth

Medlem
SAS
Har du fått någon återkoppling? Jag fick precis nekad ersättning. Har bara fått svar på själva söknaden och har inte svarat ut svaret från SAS än.
Fick detta som svar:
Jag kan inte svara specifikt, men den angivna anledningen är väderförhållanden. En gissning från min sida är att prognosen för rutten sett sådan ut att ansvarig pilot ansåg det som en för stor risk.
 

famhanssons

Medlem
Har du fått någon återkoppling? Jag fick precis nekad ersättning. Har bara fått svar på själva söknaden och har inte svarat ut svaret från SAS än.
Jag har fått svar att de inte avser ersätta mig enligt EU261/2004 utan endast extra kostnader jag har haft. Det enda jag hade var taxiresa hem (hade ToR Arlanda Express men den hade slutat gå när jag landade). Svarade att jag inte håller med SAS men kan tänka mig att få EB poäng som kompensation samt ersättning för taxiresa. Återkommer när jag får svar på detta.
 

Mikael

Medlem
Jag har fått svar att de inte avser ersätta mig enligt EU261/2004 utan endast extra kostnader jag har haft. Det enda jag hade var taxiresa hem (hade ToR Arlanda Express men den hade slutat gå när jag landade). Svarade att jag inte håller med SAS men kan tänka mig att få EB poäng som kompensation samt ersättning för taxiresa. Återkommer när jag får svar på detta.

Har du alltså gett upp att ta det vidare till ARN?
 

Lauda 777

Medlem
SK943 (CPH-ORD) diverterade till Oslo idag, någon som vet vad som hänt?

SK963 (ARN-HKG) försenad till 17.50.

Verkar vara lite rörigt på long haul just nu, mycket A340 på rutter där det brukar vara A330 och vise versa.
 
Toppen