Har du fått någon återkoppling? Jag fick precis nekad ersättning. Har bara fått svar på själva söknaden och har inte svarat ut svaret från SAS än.Tack snälla för hjälpen. Ska köra upp din bild där solen inte skiner på SAS om de bråkar. Återkommer med utfall.
Fick detta som svar:Har du fått någon återkoppling? Jag fick precis nekad ersättning. Har bara fått svar på själva söknaden och har inte svarat ut svaret från SAS än.
Jag har fått svar att de inte avser ersätta mig enligt EU261/2004 utan endast extra kostnader jag har haft. Det enda jag hade var taxiresa hem (hade ToR Arlanda Express men den hade slutat gå när jag landade). Svarade att jag inte håller med SAS men kan tänka mig att få EB poäng som kompensation samt ersättning för taxiresa. Återkommer när jag får svar på detta.Har du fått någon återkoppling? Jag fick precis nekad ersättning. Har bara fått svar på själva söknaden och har inte svarat ut svaret från SAS än.
Jag har fått svar att de inte avser ersätta mig enligt EU261/2004 utan endast extra kostnader jag har haft. Det enda jag hade var taxiresa hem (hade ToR Arlanda Express men den hade slutat gå när jag landade). Svarade att jag inte håller med SAS men kan tänka mig att få EB poäng som kompensation samt ersättning för taxiresa. Återkommer när jag får svar på detta.
Nää det har jag inte men det kan vara så att jag anser det vara bättre med de antal poäng som de erbjuder mig istället för €600. I slutändan så vill jag maximera samt om möjligt slippa gå via ARN.Har du alltså gett upp att ta det vidare till ARN?
Kan det vara strejken på Gate Gourmet på Kastrup som gör att man väljer att lasta mat på SK943 i Oslo i stället ?SK943 ser inte jätte-diverted ut om man kollar Flightradar24. Rak kurs mot OSL direkt efter avgång från CPH.
Inte omöjligt, nu är den påväg igen.Kan det vara strejken på Gate Gourmet på Kastrup som gör att man väljer att lasta mat på SK943 i Oslo i stället ?
/ TT