Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

André B

Medlem
En busenkel fråga som jag tror jag redan vet svaret själv på. Men visst skulle följande routing kräva två st enkel-biljetter istället för en ToR?
Har för mig att jag läst någonstans att man inte får passera Atlanten och Stilla havet på samma biljett? Försökte googla men hittade inte så mycket, någon som har någon bra lista över alla dessa regler med zoner osv?

Routingen för ARN-HNL
ARN-LAX-HNL SK UA

HNL-ICN-FRA-ARN OZ OZ LH


Hittade svar på min egen fråga i följande tråd: SAS EuroBonus bonusresor via en tredje zon | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Last edited:

fcx

Medlem
En busenkel fråga som jag tror jag redan vet svaret själv på. Men visst skulle följande routing kräva två st enkel-biljetter istället för en ToR?
Har för mig att jag läst någonstans att man inte får passera Atlanten och Stilla havet på samma biljett? Försökte googla men hittade inte så mycket, någon som har någon bra lista över alla dessa regler med zoner osv?

Routingen för ARN-HNL
ARN-LAX-HNL SK UA

HNL-ICN-FRA-ARN OZ OZ LH


Hittade svar på min egen fråga i följande tråd: SAS EuroBonus bonusresor via en tredje zon | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tråden du citerar är från 2016, så den tar inte hänsyn till den uppmjukning av reglerna som skedde sommaren 2017. På den tiden var det inte tillåtet att flyga som du föreslår, numera så tror jag att det skulle släppas igenom. Enda chansen att veta är att testa, det finns inga formella regler offentliggjorda.
 
  • Gilla
Reactions: LSH

wille

Medlem
Vi skapar upp denna tråd för att ha en generell tråd för frågor om eurobonus bokningar.
Mycket av dessa frågor hamnar i 2-4-1 voucher tråden som inte rör själva vouchern utan mer vad man kan boka och hur man gör det.

Vi kommer uppdatera första inlägget här med relevant information för hur man bokar en award-resa och vilka regler som finns mm.

//Moderator

Hittar inte det första inlägget, kan du posta en länk till det? såvida det inte ligger i här:

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

För det sitter jag och studerar om kvällarna :)
 
Ja det vore intressant!

Vet inte om man kanske borde bryta ut detta till en egen tråd, alternativt flytta till Lufthansa First - tråden, men här kommer hur som helst en liten uppdatering.

Jag har lagt in om alerts i Expert flyer på samtliga LH-flighter FRA-BKK mellan 28 okt - 11 nov.
Idag plingade det till i inboxen och det ska nu finnas minst en award-plats i F den 1 november.

Kommer hädanefter inte rapportera varje släppt plats utan gör en sammanställning efter den 11 november.
 

lephantome

Medlem
Om man ska boka om en awardresa som är bokad under kampanjperiod, kommer SAS att debitera ordinarie antal poäng eller får man fortfarande rabatten?
 

Alster

Medlem
Jag försöker förboka säten på två olika awardresor men det funkar inte på någon av SAS hemsidor. Inget akut då resorna inte är förrän i december, men störande så klart. Normalt funkar det oftast att lägga in i samband med bokning men inte nu i helgen. Någon mer som drabbats av detta?
 
Jag försöker förboka säten på två olika awardresor men det funkar inte på någon av SAS hemsidor. Inget akut då resorna inte är förrän i december, men störande så klart. Normalt funkar det oftast att lägga in i samband med bokning men inte nu i helgen. Någon mer som drabbats av detta?

Testa Lufthansas hemsida givet att du har ett Lufthansaben i din bokning.
 
Toppen