Senaste nytt

Tips på restaurang eller lokal att hyra i Göteborg?

Hej,

Det var 5 år sedan jag flyttade från Göteborg och börjar tappa koll på stan. Men det finns ju många Göteborgare här på BC, jag hoppas ni kan hjälpa mig med några förslag :)

Behöver abonnera en restaurang eller festlokal för en privat tillställning i maj nästa år. Målet är att fira min sambos akademiska framgångar med kollegor och vänner. Här är mina ungefärliga kravlista:

25-40 personer
Ska hyras på en vardag
Hyfsat centralt
Från 18-tiden fram till midnatt
Maten ska vara av av hög kvalité. Behöver inte vara formellt lyxigt, men det ska vara utfört med ambition. Gärna asiatiska influenser, men det är inget måste.
Spelar ingen roll om det är buffé eller servering så länge maten är god.
Bar med åtminstone hyfsat utbud
Någon form av PA-system för tal och musik

Kan givetvis tänka mig att hyra en lokal och catera maten också, om det finns bra alternativ!

Tack på förhand! :)
 
jag hade kollat med Toso/Mr. P ifall budgeten tillåter, då kan ni äta inne i konstmuseet men få maten från Toso, vilket helt klart stämmer in på asiatiska influenser. PA system löser dem garanterat åt er.
 

Tack för tipset. Jag var faktiskt där en fin sommarkväll i Juli och drack lite öl. Bra ställe, men det känns som att det kanske är inte riktigt rätt miljö. Ska kolla in det lite mer noggrant och ha det i åtanke.

jag hade kollat med Toso/Mr. P ifall budgeten tillåter, då kan ni äta inne i konstmuseet men få maten från Toso, vilket helt klart stämmer in på asiatiska influenser. PA system löser dem garanterat åt er.

Bra tips! Speciellt läget (nära till Chalmers är ett plus!) och matutbudet verkar bra. Men jag är nyfiken på det du skriver om konstmuseet, har man access dit från både Toso och Mr.P?
 
Bra tips! Speciellt läget (nära till Chalmers är ett plus!) och matutbudet verkar bra. Men jag är nyfiken på det du skriver om konstmuseet, har man access dit från både Toso och Mr.P?

Du kan boka konstmuseets lokaler, så ni sitter och äter i museet, medans Toso/Mr. P levererar maten, så det är ett samarbete mellan museet och restaurangen. Skulle tro att allt går via Toso/Mr. P så ring dem och kolla för exakta specifikationer.
 
Toppen