Senaste nytt

Tips på hotell på Seychellerna

Lars-Johan

Medlem
Hej, Tänkte skaka liv i denna tråden igen.
Jag har bokat cph-sez 28/2-14/3 i I för två vuxna och 1 barn. Någon som har tips på hotell/ boende i Seychellerna?

/Lasse
 
  • Gilla
Reactions: Gus

HCW

Medlem
Constance Ephelia på Mahe tycker jag var bra. Tänk på att dra på med hel- eller halvpension för det är inte gott om restauranger. Seychellerna är beckmörkt från tidig kväll så inget promenadläge med barn.
 

AtleFlyg

Medlem

Kimmen00

Medlem
Ngn med mer tips? Funderar på Seychellerna nästa år.. men tycker att det verkar färre resorts än på tex Mauritius (där det kryllade av 5-stjärniga resorts).
Visst finns det en del på Seychellerna. men nästan alla verkar ha 3 pers/rums begränsning vilket gör att det drar iväg ordenligt då man alltid "måste" boka family villa etc.
Kanske får maila resp de olika resorten själv och fråga om man kan vara 2v+2b i rummen (som ofta är 50-60 m2).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AtleFlyg

Medlem
Ngn med mer tips? Funderar på Seychellerna nästa år.. men tycker att det verkar färre resorts än på tex Mauritius (där det kryllade av 5-stjärniga resorts).
Visst finns det en del på Seychellerna. men nästan alla verkar ha 3 pers/rums begränsning vilket gör att det drar iväg ordenligt då man alltid "måste" boka family villa etc.
Kanske får maila resp de olika resorten själv och fråga om man kan vara 2v+2b i rummen (som ofta är 50-60 m2).

Jag har mailat några ställen och inte fått till det tyvärr. Ibland tipsar de om connecting rooms etc men så vill iaf inte vi ha det. Vi reser också 2+2 nu i vinter. Blir att hyra något eget boende och köra self service denna resa
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Obex

Medlem
Var mycket nöjd med hotellet Le Domaine de L'Orangeraie på La Digue. La Digue var en väldigt trevlig ö värd att uppleva och hotellet levererade verkligen.
 
Toppen