Senaste nytt

Lufthansa First Class Lounge München (MUC)

Senator

Moderator
Under september hade jag en flygning ARN-MUC-EWR i Lufthansa First. Resan till MUC gick med en A320 och vi fick apron så jag hämtades på plattan.

Jag tror renoveringen pågår några veckor till. Det var om jag uppfattade rätt, en vattenskada i den ”gamla” loungen. Bilen körde mig till den nya loungen.

Om flyget till PEK avgår från ”gamla” terminalen körs du från ”nya” FCL i ”nya” terminalen till ”gamla” terminalen och du promenerar till gaten.

Anländer du vid gate i den ”gamla” terminalen behöver du ta tåget till ”nya”. Du körs tillbaka.
 

4fun

Medlem
Om jag förstår det rätt. När jag landar, ska jag leta upp den nya terminalen (vilken terminal är det?) och där hitta first class loungen? :)
 

Senator

Moderator
Hej,

Jag flyger från CPH-Munchen (business) för sedan Munchen - PEK (Lufthansa First). Kommer de hämtar mig med bil vid flygplanet och kör mig till loungen? Vilken lounge rekommenderar ni att jag går till ? Har tyvärr ganska långt stopp i Munchen, så jag har tid på mig nu vart jag ska :)
OT, men om du ska flyga vidare från Peking se till att få boardingkort även från flighten vidare från Peking. Och få den utskriven på riktigt boardingkortpapper (dvs ett traditionellt boardingkort). Kineserna älskar att stämpla, och har du inget sånt boardingkort som de kan stämpla så får du problem, och tvingas stå i lång kö. Riktigt lång kö. Om transferdesken ens är öppen.
 

WTP

Medlem
Är på väg till MUC just nu och senare ikväll flyger jag vidare till HKG i LH First. Vilken FCL rekommenderar ni: Termninal 2 eller Terminal 2 satelit?
 

WTP

Medlem
Terminal 2 huvuddelen. Får jag fråga varför du gillar ”satelit” mer? Är de lika stora?
 
Toppen