Senaste nytt

Lufthansa First Class Lounge München (MUC)

Canadien

Medlem
Frankfurt har både lounge och terminal. Jag har inte varit i loungen på FRA bara i den på MUC, skulle gissa att de är rätt likvärdiga men har läst att någon tyckte det var bättre mat i Munchen
 
I München var jag varit i både den i terminal 2 och den i terminal 2-satelliten. Den i satelliten är nyare och brukar inte vara lika mycket folk i. Den känns luftigare också.
I Frankfurt så finns det också två; en i terminal 1 A-piren, och en i B-piren. B-loungen känns lite större, och om jag minns rätt så är det väl där de har något spa också.
Men i det stora hela så är alla loungerna rätt lika. Jag tycker inte maten har skiljt sig något nämnvärt.
 

bnr

Medlem
Olika bolag som kör catering i Frankfurt och München.
Frankfurt är Do & Co och München är LSG Sky Chefs.

Lite olika utbud i de olika städerna. Men jag skriver som @Jakob Österberg - tycker inte det har varit några större skillnader på maten.
 

4fun

Medlem
Hej,

Jag flyger från CPH-Munchen (business) för sedan Munchen - PEK (Lufthansa First). Kommer de hämtar mig med bil vid flygplanet och kör mig till loungen? Vilken lounge rekommenderar ni att jag går till ? Har tyvärr ganska långt stopp i Munchen, så jag har tid på mig nu vart jag ska :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Hej,

Jag flyger från CPH-Munchen (business) för sedan Munchen - PEK (Lufthansa First). Kommer de hämtar mig med bil vid flygplanet och kör mig till loungen? Vilken lounge rekommenderar ni att jag går till ? Har tyvärr ganska långt stopp i Munchen, så jag har tid på mig nu vart jag ska :)
Nej, om ni inte hamnar ute på plattan men det tror jag är relativt liten chans om det inte är CRJ som flyger.
Finns 2 FCL i München, den nya har nyligen varit under ombyggnad och har inte koll på om renoveringen är klar nu. Har du lång tid kan du testa båda, den i nya terminalen är trevligare tycker jag om det nu inte är renovering.
 
Toppen